29 05 2023 | 07:51
Κι ενώ οι περισσότεροι παίκτες που έχουν αδειοδοτηθεί για FSRUs στην Ελλάδα κάνουν δεύτερες σκέψεις ως προς την αναγκαιότητα υλοποίησης των επενδύσεων τους, κάποιοι εξ αυτών προχωρούν και σε αναπροσαρμογή των επενδυτικών τους σχεδίων.
Ο λόγος για την Elpedison και το FSRU που θέλει να αναπτύξει ανοικτά του Θερμαϊκού Κόλπου στη Θεσσαλονίκη. Η εταιρεία πρόσφατα υπέβαλλε αίτηση στη ΡΑΑΕΥ για την τροποποίηση της άδειας ΑΣΦΑ που έχει λάβει.
Μεταξύ άλλων η εταιρεία προχωρά στην ενίσχυση της θαλάσσιας υποδομής με την προσθήκη και δεύτερου δεξαμενόπλοιου. Όχι και νέου FSRU αλλά FSU, δηλαδή πλωτής μονάδας αποθήκευσης LNG.
Πέραν αυτού, οι μέτοχοι της Elpedison αλλάζουν και τις συντεταγμένες της εγκατάστασης όπως και της όδευσης του υποθαλάσσιου αγωγού μεταφοράς του φυσικού αερίου από το FSRU.
Η ΡΑΑΕΥ ανάρτησε στην ιστοσελίδα της το αίτημα της Elpedison καλώντας όποιον ενδεχομένως έχει αντιρρήσεις να τις υποβάλλει εντός 15 ημερών αρχής γενομένης από τις 24 Μαίου.
Αναλυτικά η ανάρτηση της ΡΑΑΕΥ έχει ως εξής: «Η εταιρεία με την επωνυμία «ELPEDISON ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», η οποία είναι κάτοχος Άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), που χορηγήθηκε με την υπ’ αριθμ. 714/2022 Απόφαση ΡΑΕ, υπέβαλε αίτηση τροποποίησης (ΤΡ-03590/24.04.2023) της Άδειας ΑΣΦΑ, σύμφωνα με τον Κανονισμό Αδειών Φυσικού Αερίου (ΦΕΚ Β’3430/17.08.2018), που αφορά στην προκαταρκτική εξέταση μεταβολής της Περιοχής Εγκατάστασης (από σταθερό σημείο επί Πλωτού Τερματικού Σταθμού ΥΦΑ στον Θερμαϊκό Κόλπο στις συντεταγμένες Χ: 40˚ 36΄ 11.92΄΄ Ν, Υ: 22˚ 53΄ 44.24΄΄ Ε, σε σταθερό σημείο επί Πλωτού Τερματικού Σταθμού ΥΦΑ στον Θερμαϊκό Κόλπο στις συντεταγμένες Χ: 40˚ 36΄ 12.4΄΄ Ν, Υ: 22˚ 53΄ 40.1΄΄ Ε), αλλαγή της όδευσης του υποθαλάσσιου αγωγού και προσθήκη δεύτερου πλοίου FSU στον Πλωτό Τερματικό Σταθμό ΥΦΑ, ο οποίος κατά τον αρχικό σχεδιασμό αποτελούνταν από ένα πλοίο FSRU».
Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι οι μέτοχοι της Elpedison τηρούν σιγή ιχθύος ως προς το αν θα λάβουν ή όχι επενδυτική απόφαση για το συγκεκριμένο project όπως και για εκείνο του CCGT στη Θεσσαλονίκη.
ΠΗΓΗ energypress.gr