Motor Oil: Κόντρα με ΔΕΣΦΑ για τη μεταφορά LNG με βυτιοφόρα energypress.gr

του Φώτη Κόλλια
Motor Oil: Κόντρα με ΔΕΣΦΑ για τη μεταφορά LNG με βυτιοφόρα
26 04 2023 | 07:49
Τη σφοδρή αντίδραση της Motor Oil και άλλων παικτών της αγοράς έχει προκαλέσει απόφαση του ΔΕΣΦΑ με την οποία σταματάει την υπηρεσία φόρτωσης βυτιοφόρων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στη Ρεβυθούσα. Έτσι όσοι μεταφέρουν σήμερα LNG με βυτιοφόρα σε πελάτες αδυνατούν να τους εξυπηρετήσουν! Όλα αυτά συμβαίνουν λίγες εβδομάδες μετά την πανηγυρική έναρξη της υπηρεσίας και λίγους μήνες μετά τα εγκαίνια του σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων, στα τέλη Οκτωβρίου, παρουσία δύο υπουργών!
Η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ επικαλείται, για την αναστολή της υπηρεσίας, αποφάσεις του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας και του Λιμεναρχείου Ελευσίνας με τις οποίες αρνούνται να χορηγήσουν τις αναγκαίες εγκρίσεις ώστε τα βυτιοφόρα που φορτώνουν στη Ρεβυθούσα να χρησιμοποιούν το λιμάνι της Ελευσίνας. Οι δύο φορείς παραπέμπουν  στις σφοδρές αντιδράσεις και τα έγγραφα διαβήματα που έχουν υποβάλει κάτοικοι της περιοχής και του δήμου Ελευσίνας ώστε να σταματήσει η χρήση του λιμανιού από βυτιοφόρα μεταφοράς LNG.
 
Ωστόσο, όπως αναφέρεται και σε χθεσινή επιστολή της Motor Oil προς τη διοίκηση του ΔΕΣΦΑ, ο διαχειριστής έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει εναλλακτικό λιμάνι για τη διέλευση των βυτιοφόρων μεταφοράς LNG. Κατά την Motor Oil «η παροχή της σχετικής υπηρεσίας δύναται να πραγματοποιηθεί μέσω της προβλήτας «Ικόνιο» Κερατσινίου από την οποία έγινε και η πρώτη δοκιμή καλής λειτουργίας έως ότου λυθεί το όποιο πρόβλημα έχει προκύψει με τον λιμένα της Ελευσίνας».
Γι’ αυτό το λόγο η εταιρεία ζητεί την άμεση επανέναρξη της παροχής υπηρεσίας φόρτωσης φορτηγών LNG, «ακόμα και εντός της τρέχουσας εβδομάδας» με «φόρτωση από το λιμάνι «Ικόνιο» Κερατσινίου ή από εναλλακτικό λιμάνι» που θα επιλέξει ο ΔΕΣΦΑ. Υπενθυμίζει, μάλιστα πως η επίλυση του προβλήματος είναι επείγουσα αφού πρέπει να παραδώσει φορτία LNG με βυτιοφόρα σε πελάτες με τους οποίους έχει υπογράψει σχετικά συμβόλαια. Οι τελευταίοι πιέζουν «για άμεσες παραδόσεις». Στην επιστολή της Motor Oil επισημαίνεται πως ο όμιλος υφίσταται σημαντική οικονομική και εμπορική ζημιά ενώ ταυτόχρονα υπάρχει «αρνητική δημοσιότητα σχετικά με την αξιοπιστία της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας ssLNG, γεγονός που πλήττει τόσο τις εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, όσο και τον ίδιο τον ΔΕΣΦΑ».
Προσθέτει, επίσης, πως ο όμιλος προκειμένου να δραστηριοποιηθεί στην αγορά μεταφοράς LNG με βυτιοφόρα «έχει δαπανήσει ήδη ποσά άνω των δύο εκατ. ευρώ για αγορά του απαραίτητου εξοπλισμού και έχει προβεί σε εμπορικές συμφωνίες με πελάτες του εσωτερικού και του εξωτερικού προκειμένου να τους προμηθεύει σημαντικές ποσότητες LNG», τις οποίες συμφωνίες δε μπορεί πλέον να τηρήσει «λόγω της άρνησης παροχής της συγκεκριμένης υπηρεσίας από την πλευρά σας» (σ.σ. του ΔΕΣΦΑ).
Στην Motor Oil αναρωτιούνται για ποιο λόγο πραγματοποιήθηκε με ευρύτατη δημοσιότητα, στις 29 Μαρτίου, η έναρξη λειτουργίας του σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων με LNG στη Ρεβυθούσα, αφού ο ΔΕΣΦΑ δεν είχε λάβει «όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις από τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας». Αναρωτιούνται, τέλος, αφού πραγματοποιήθηκε επιτυχώς η πλήρωση του πρώτου βυτιοφόρου LNG από γειτονικό λιμένα (σ.σ. στο Ικόνιο) «γιατί πρέπει υποχρεωτικά η δυνατότητα περαιτέρω φορτώσεων να γίνει από την Ελευσίνα και να αναστείλετε μονομερώς την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας».
Υπενθυμίζεται πως ο ΔΕΣΦΑ και η Motor Oil έχουν και άλλα ανοικτά μέτωπα με επίκεντρο το τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) που σχεδιάζει η τελευταία στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει λάβει τελική επενδυτική απόφαση (FID).
(αναδημοσίευση από powergame.gr)
 

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr