12 10 2022 | 08:52
Στάση αναμονής προκειμένου να αποσαφηνιστούν κρίσιμες παράμετροι του εγχειρήματος, τηρούν πηγές της διοίκησης της Motor Oil Hellas σε σχέση με την πρόθεση της κυβέρνηση να προχωρήσει στην έκτακτη φορολόγηση των υπερκερδών των εταιρειών διύλισης. Υπάρχει, όπως σημειώνουν, η απόφαση της Ε.Ε. η οποία μιλά για φορολόγηση των κερδών το 2022 ή /και το 2023 και θα πρέπει να δούμε τι θα αποφασίσει το αρμόδιο υπουργείο οικονομικών σε σχέση με το χρόνο της φορολόγησης. Παράλληλα αναμένεται να αποσαφηνιστεί και το ύψος της φορολόγησης εάν δηλαδή θα είναι 33% ή μεγαλύτερο ποσοστό.
Παράλληλα πάντως υπάρχουν και άλλα θέματα τα οποία χρήζουν διευκρινίσεων: πχ το θέμα του εάν θα ενταχθούν στη φορολόγηση οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων, όπως προτάθηκε από τη Γερμανία. Όμως στην Ελλάδα εδώ και αρκετούς μήνες ισχύει πλαφόν στα κέρδη των εταιρειών εμπορίας άρα σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μιλούμε για υπερκέρδη.
Ένα ακόμη σημείο που χρήζει διευκρινίσεων είναι το πως θα αντιμετωπιστούν φορολογικά τα υποχρεωτικά αποθέματα που τηρούν τα διυλιστήρια. Θα πρέπει να δούμε εάν πρόκειται για περιουσία των διυλιστηρίων που αυξάνεται ή μειώνεται ανάλογα με την πορεία των τιμών του πετρελαίου ή εάν πρόκειται για μια δραστηριότητα που αποφέρει κέρδη. Εμμέσως, οι πηγές της διοίκησης της ΜΟΗ άφηναν να εννοηθεί ότι η έκτακτη φορολόγηση δε θα πρέπει να περιλαμβάνει τα λογιστικά κέρδη από την αύξηση της αξίας των υποχρεωτικών αποθεμάτων πετρελαίου και άρα να αφορά στα συγκρίσιμα προσαρμοσμένα κέρδη.
Σε κάθε περίπτωση, είναι σαφές ότι και η πλευρά της MOH, όπως είχε συμβεί προ ημέρων και με τη διοίκηση των ΕΛΠΕ, διατηρεί τις δικές της επιφυλάξεις και ενστάσεις σε σχέση με το θέμα της έκτακτης φορολόγησης των υπερκερδών, θεωρώντας μάλιστα ότι υπάρχουν ανοιχτά θέματα τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπιστούν προτού η κυβέρνηση προχωρήσει στην οριστικοποίηση των αποφάσεών της.
ΠΗΓΗ energypress.gr