θα παραδώσει το χάλυβα στον κατασκευαστή φορτηγών Volvo AB για δοκιμαστική λειτουργία πριν από την πλήρη εμπορική παραγωγή το 2026
Η σουηδική επιχείρηση πράσινου χάλυβα HYBRIT ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι πραγματοποίησε την πρώτη στον κόσμο παράδοση χάλυβα που παράγεται χωρίς τη χρήση άνθρακα, καθώς φαίνεται ότι θα φέρει επανάσταση σε μια βιομηχανία που αντιπροσωπεύει περίπου το 8% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.
Η HYBRIT, ιδιοκτησία της SSAB, της κρατικής επιχείρησης Vattenfall και της εταιρείας εξόρυξης άνθρακα LKAB, ανακοίνωσε ότι θα παραδώσει το χάλυβα στον κατασκευαστή φορτηγών Volvo AB για δοκιμαστική λειτουργία πριν από την πλήρη εμπορική παραγωγή το 2026.
Η HYBRIT ξεκίνησε δοκιμαστικές εργασίες στο πιλοτικό εργοστάσιό της για καθαρό χάλυβα στη Lulea, στη βόρεια Σουηδία, πριν από ένα χρόνο. Στόχος είναι να αντικαταστήσει τον άνθρακα, που παραδοσιακά είναι απαραίτητος για την παραγωγή χάλυβα με ηλεκτρισμό που παραγέται χωρίς ορυκτά καύσιμα και υδρογόνο. Το υδρογόνο αποτελεί βασικό μέρος του σχεδίου της ΕΕ για επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου έως το 2050.
Η SSAB, που αντιπροσωπεύει το 10% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη Σουηδία και το 7% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη Φινλανδία, ανακοίνωσε ότι η δοκιμαστική παράδοση ήταν "ένα σημαντικό βήμα προς μια εντελώς χωρίς άνθρκα αλυσίδα αξίας".
"Ο στόχος είναι να παραδώσουμε στην αγορά χάλυβα χωρίς ορυκτά και να επιδείξουμε την τεχνολογία σε βιομηχανική κλίμακα ήδη από το 2026", ανέφερε σε ανακοίνωσή του.
Μια άλλη επιχείρηση πράσινου χάλυβα, η H2 Green Steel, σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο χάλυβα χωρίς ορυκτά καύσιμα στη βόρεια Σουηδία, συμπεριλαμβανομένης μιας βιώσιμης εγκατάστασης υδρογόνου, με την παραγωγή να ξεκινά το 2024.
Η Volvo ανακοίνωσε τον Απρίλιο ότι θα ξεκινήσει φέτος την παραγωγή πρωτοτύπων οχημάτων και εξαρτημάτων από πράσινο ατσάλι.
Η HYBRIT ξεκίνησε δοκιμαστικές εργασίες στο πιλοτικό εργοστάσιό της για καθαρό χάλυβα στη Lulea, στη βόρεια Σουηδία, πριν από ένα χρόνο. Στόχος είναι να αντικαταστήσει τον άνθρακα, που παραδοσιακά είναι απαραίτητος για την παραγωγή χάλυβα με ηλεκτρισμό που παραγέται χωρίς ορυκτά καύσιμα και υδρογόνο. Το υδρογόνο αποτελεί βασικό μέρος του σχεδίου της ΕΕ για επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου έως το 2050.
Η SSAB, που αντιπροσωπεύει το 10% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη Σουηδία και το 7% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη Φινλανδία, ανακοίνωσε ότι η δοκιμαστική παράδοση ήταν "ένα σημαντικό βήμα προς μια εντελώς χωρίς άνθρκα αλυσίδα αξίας".
"Ο στόχος είναι να παραδώσουμε στην αγορά χάλυβα χωρίς ορυκτά και να επιδείξουμε την τεχνολογία σε βιομηχανική κλίμακα ήδη από το 2026", ανέφερε σε ανακοίνωσή του.
Μια άλλη επιχείρηση πράσινου χάλυβα, η H2 Green Steel, σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο χάλυβα χωρίς ορυκτά καύσιμα στη βόρεια Σουηδία, συμπεριλαμβανομένης μιας βιώσιμης εγκατάστασης υδρογόνου, με την παραγωγή να ξεκινά το 2024.
Η Volvo ανακοίνωσε τον Απρίλιο ότι θα ξεκινήσει φέτος την παραγωγή πρωτοτύπων οχημάτων και εξαρτημάτων από πράσινο ατσάλι.
ΠΗΓΗ:www.worldenergynews.gr