02 06 2021 | 12:11
Οι ευρωπαϊκές χώρες "ανοίγουν" και πάλι, ωστόσο τα περιθώρια διύλισης και οι μετοχές του κλάδου έχουν μείνει σημαντικά πίσω, όπως σημειώνει η Goldman Sachs σε νέα της έκθεση όπου εξετάζει εάν ο κλάδος των διυλιστηρίων στην περιοχή της Κεντρικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (CEEMEA) μπορεί να αποτελέσει το επόμενο play για το re-opening της Ευρώπης.
Όπως σημειώνει, το "άνοιγμα" της οικονομίας της Ευρώπης επιταχύνεται με το μέσο επίπεδο δραστηριότητας να βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο περίπου 50% κάτω από τα προ Covid-19 επίπεδα, έναντι 65% χαμηλότερα που ήταν στα τέλη Φεβρουαρίου 2021. Ωστόσο, παρά το συνεχιζόμενο "άνοιγμα", η απόδοση των ευρωπαϊκών περιθωρίων διύλισης και των μετοχών διύλισης υστερεί έναντι των επιδόσεων των μετοχών σε άλλους κλάδους, όπως αυτός του πετρελαίου και του αερίου, των μετάλλων και της εξόρυξης καθώς και των μετοχών του κλάδου των ταξιδιών και των αεροπορικών εταιρειών. Η Goldman Sachs πιστεύει ωστόσο, ότι με την επιτάχυνση της ανάκαμψης της ζήτησης για τα προϊόντα πετρελαίου, η οποία αναμένεται στο β’ εξάμηνο του 2021 και το 2022, τα περιθώρια διύλισης και οι μετοχές διύλισης της περιοχής της CEEMEA θα καλύψουν τη διαφορά.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Goldman Sachs προτιμά εκείνες τις μετοχές που αποτελούν "pure plays" του κλάδου οι οποίες και αναμένεται να κεφαλαιοποιήσουν την ανάκαμψη των περιθωρίων διύλισης που αναμένεται από το δεύτερο μισό του τρέχοντος έτους και το επόμενο έτος. Στα top picks της τοποθετεί την Motor Oil την οποία και αναβαθμίζει σε Buy από Neutral, η οποία και έχει, όπως επισημαίνει, την υψηλότερη μέση μερισματική απόδοση το διάστημα 2021/2022 στην περιοχή, στο 8% περίπου. Έτσι δίνει τιμή-στόχο τα 17 ευρώ με περιθώριο ανόδου της τάξης του 26% από τα τρέχοντα επίπεδα στο ταμπλό.
Πιο αναλυτικά, η G.S επισημαίνει πως η Motor Oil είναι σε καλή θέση για να επωφεληθεί από την ανάκαμψη των περιθωρίων διύλισης. Έτσι εκτιμάται ότι η απόδοση ελεύθερων ταμειακών ροών θα κινηθεί στο 11% σε μέσο όρο το 2021 / 2022. Αυτό, σε συνδυασμό με την ανάκαμψη της κερδοφορίας που αναμένεται για το ίδιο διάστημα, θα μεταφραστεί σε μια σταδιακή αύξηση των μερισμάτων: προβλέπεται ότι το μέρισμα ανά μετοχή της Motor Oil θα κινηθεί στα 0,9 με 1,1 ευρώ το 2021-2022, πράγμα που συνεπάγεται μερισματική απόδοση 8% σε μέσο όρο που είναι από τις υψηλότερες μεταξύ των διυλιστηρίων στην περιοχή CEEMEA.
Παράλληλα η Goldman Sachs ξεκινά την κάλυψη των Ελληνικών Πετρελαίων με ουδέτερο rating. Αναμένει ότι η ελληνική εισηγμένη θα σημειώσει σημαντική αύξηση κερδών και ελεύθερων ταμειακών ροών μεσοπρόθεσμα λόγω της ανάκαμψης των περιθωρίων διύλισης, ωστόσο, σε ό,τι αφορά την τιμή της μετοχής της θεωρεί ότι τα παραπάνω έχουν αποτιμηθεί λίγο-πολύ από την αγορά. Έτσι, δίνει τιμή-στόχο τα 7 ευρώ με 14% περιθώρια ανόδου, ενώ η εκτιμώμενη μερισματική απόδοση τοποθετείται στο 7% που είναι επίσης υψηλή σε σχέση με τις υπόλοιπες μετοχές του κλάδου.
Η G.S αναμένει ότι και τα ΕΛΠΕ θα επωφεληθούν από την ανάκαμψη στα περιθώρια διύλισης, καθώς η διύλιση είναι ο μεγαλύτερος συντελεστής στα κέρδη του ομίλου. Επίσης αναμένεται πως οι ελεύθερες ταμειακές ροές θα επεκταθούν κατά 40% από το 2020 έως το 2022, ενώ τα μερίσματα θα αυξηθούν από 0,1 ευρώ ανά μετοχή το 2020 σε 0,5 ευρώ ανά μετοχή το 2023 λόγω της ισχυρής αύξησης της παραγωγής και των ελεύθερων ταμειακών ροών.
(της Ελευθερίας Κούρταλη, capital.gr)
ΠΗΓΗ:https://energypress.gr/news/goldman-sachs-o-klados-ton-diylistirion-einai-epomeno-megalo-trade-stin-eyropi-motor-oil-kai