20 01 2021 | 18:05
Η Chevron Corp. και άλλες εταιρείες που εμπλέκονται στο ενεργειακό πρόγραμμα του Ισραήλ θα επενδύσουν περίπου 235 εκατομμύρια δολάρια σε αγωγούς για την εξαγωγή καυσίμων στην Αίγυπτο, αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg.
Οι εταιρείες που έχουν τα δικαιώματα εξόρυξης των οικοπέδων Leviathan και Tamar, που βρίσκονται στα ανοικτά των ακτών της Μεσογείου του Ισραήλ, υπέγραψαν μια συμφωνία σύμφωνα με την οποία η Israel Natural Gas Lines Ltd. θα δημιουργήσει έναν νέο υποθαλάσσιο αγωγό και θα επεκτείνει ορισμένους από τους υπάρχοντες, σύμφωνα με δήλωση της Delek Drilling LP, η οποία είναι μέτοχος και στα δύο οικόπεδα.
Η INGL θα κατασκευάσει έναν αγωγό μεταξύ των παράκτιων πόλεων του Ισραήλ Ashdod και Ashkelon, κοντά στα σύνορα της Λωρίδας της Γάζας. Μαζί με την επέκταση άλλων γραμμών, θα επιτρέψει στους εταίρους να στέλνουν έως και 7 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως στην Αίγυπτο, δήλωσε η Delek.
Η νέα διαδρομή θα κοστίσει 738 εκατομμύρια shekel (228 εκατομμύρια $), δήλωσε η Delek. Οι εταιρείες φυσικού αερίου θα πληρώσουν για το 56% του νέου αγωγού και θα παρέχουν εγγυήσεις για τη χρηματοδότηση που αναλαμβάνει η INGL για να καλύψει τα υπόλοιπα.
Οι εταιρείες ενέργειας έχουν αυξήσει τις επενδύσεις φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο την τελευταία δεκαετία, αναφέρει το Bloomberg
H Chevron αγόρασε την Noble Energy Inc. για περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, σε μεγάλο βαθμό για να αναλάβει τo Leviathan, τον μεγαλύτερο τομέα του Ισραήλ και στο Tamar, το δεύτερο μεγαλύτερο.
Η Αίγυπτος σκοπεύει να εξάγει φυσικό αέριο που αγοράζει από το Ισραήλ, καθώς και αυτό από το δικό του γιγαντιαίο πεδίο Zohr, στην Ευρώπη. Θα στείλει το καύσιμο σε υπερψυκτική μορφή, γνωστό ως υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Οι εταίροι στα ισραηλινά οικόπεδα είχαν συμφωνήσει προηγουμένως να εξάγουν 44 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου στο αραβικό έθνος για οκτώ χρόνια, με τις ροές να ξεκινούν μεταξύ Ιουλίου 2022 και Απριλίου 2023.
«Το γεγονός ότι πληρώνουμε το μεγαλύτερο μέρος του κόστους που απαιτείται για την κατασκευή του νέου αγωγού αντικατοπτρίζει την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη που έχουμε στη συνέχιση της αύξησης των εξαγωγών προς τις χώρες της περιοχής», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Delek Yossi Abu στη δήλωση.
Η Chevron είναι ο χειριστής και των δύο τομέων και κατέχει το 39,7% του Leviathan και του 32,5% του Tamar. Η Delek κατέχει το 45,3% του Leviathan και το 22% στο Tamar.
(Sigmalive)