Τετάρτη 18/11/2020 - 06:12
Πώς η παραγωγή νικελίου και κοβαλτίου στην Φινλανδία θέτουν σε κίνδυνο το οικοσύστημα της χώρας
Γραμμές φορτηγών που μεταφέρουν σωρούς από τα ορυχεία Terrafame στη Φινλανδία, βρίσκονται 300 χιλιόμετρα κάτω από τον Αρκτικό Κύκλο, την μεγαλύτερη πηγή νικελίου στην Ευρώπη για ηλεκτρικές μπαταρίες αυτοκινήτων.
Η εξαγόμενη πέτρα συσσωρεύεται σε τεράστια αναχώματα 60 τετραγωνικών χιλιομέτρων και τροφοδοτείται με οξυγόνο και νερό μέσω κόκκινων σωλήνων, επιτρέποντας στο νικέλιο, μαζί με ποσότητες από κοβάλτιο, να ρευστοποιηθούν σταδιακά.
Περισσότερο από το 50% του τζίρου της Terrafame προέρχεται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Περισσότερο από το 50% του τζίρου της Terrafame προέρχεται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Φινλανδία είναι η μόνη χώρα της ΕΕ η οποία περιέχει όλα τα βασικά ορυκτά μπαταριών - συμπεριλαμβανομένου του κοβαλτίου και του λιθίου - και το σκανδιναβικό κράτος καταρτίζει σχέδια για την εξερεύνηση εκμετάλλευση αυτών των πηγών προκειμένου να γίνει ένας παγκόσμιος παίκτης της βιομηχανίας.
Αυτό μπορεί να στοιχίσει όμως στον φυσικό πλούτο της Φιναλνδίας.
Αυτό μπορεί να στοιχίσει όμως στον φυσικό πλούτο της Φιναλνδίας.
Καθώς η Ευρώπη προσπαθεί να αντισταθμίσει την κυριαρχία της Ασίας σε αυτόν τον αναπτυσσόμενο τομέα,
η Φινλανδία είναι ένα από τα πιο ενεργά κράτη μέλη που ανταγωνίζονται την Ασία για μερίδιο του κλαδόυ των μπαταριών.
Παράλληλα ο ανταγωνισμός μεταξύ των χωρών της ΕΕ όμως είναι έντονος.
η Φινλανδία είναι ένα από τα πιο ενεργά κράτη μέλη που ανταγωνίζονται την Ασία για μερίδιο του κλαδόυ των μπαταριών.
Παράλληλα ο ανταγωνισμός μεταξύ των χωρών της ΕΕ όμως είναι έντονος.
Περιβαλλοντικά ορυχεία αλλά και κινητοποίηση των ακτιβιστών
Η κυβέρνηση της Φινλανδίας υποσχέθηκε 300 εκατομμύρια ευρώ πακέτο για τη βιομηχανία μπαταριών φέτος, και επτά νέες ανασκαφικές τοποθεσίες συγκαταλέγονται μεταξύ των εταιρκών έργων, που βρίσκονται σε εξέλιξη, για να επιχειρήσουν να δημιουργήσουν μια μαζική παραγωγή μπαταριών.
Ο Mika Nykanen, επιφορτισμένος με την «στρατηγική για τις μπαταρίες» της κυβέρνησης, δήλωσε ότι η προσέγγιση της σκανδιναβικής χώρας «θα στηριχθεί έντονα στη βιωσιμότητα και στους στόχους της Φινλανδικής πολιτικής για το κλίμα»
Ωστόσο, τα media ανησυχούν ότι η επέκταση της εξόρυξης στη Φινλανδία θα καταστρέψει ευαίσθητα οικοσυστήματα και σημειώνει ο Σύνδεσμός για την Προστασία της Φύσης ότι οι εξορύξεις δεν μπορούν να γίνουν με τρόπους φίλιους προς το περιβάλλον.
Οι ακτιβιστές προσπαθούν να προστατέψουν περιοχές όπως οι λίμνες Lapland και Saimaa από τις εξορύξεις
Οι ακτιβιστές προσπαθούν να προστατέψουν περιοχές όπως οι λίμνες Lapland και Saimaa από τις εξορύξεις
Ένα βιώσιμο πλεονέκτημα
Ωστόσο, οι ηγέτες της βιομηχανίας μπαταριών επιμένουν ότι η Φινλανδία είναι παγκόσμιος πρωτοπόρος στις βιώσιμες πρακτικές και πιστεύουν, ότι αυτό θα της δώσει πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της.
Οι μέθοδοι εξόρυξης της Terrafame, δημιουργούν 60% μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα από τις παραδοσιακές πρακτικές, λέει η εταιρεία.
Παρά το γεγεονός ότι η Φινλανδία έχασε από την Σουηδία την επένδυση της Northvolt 1δισ δολαρίων Giga - Εργοστάσιο, που χρηματοδοτείται μερικώς από την Voklswagen, άλλες εταιρίες επιλέγουν την Φινλανδία, όπως η BASF.
Η Terrafame θα ανοίξει μια μονάδα παραγωγής νικελίου τον επόμενο χρόνο ύψους 240 εκατ ευρώ για 1 εκατ ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Παρά το γεγεονός ότι η Φινλανδία έχασε από την Σουηδία την επένδυση της Northvolt 1δισ δολαρίων Giga - Εργοστάσιο, που χρηματοδοτείται μερικώς από την Voklswagen, άλλες εταιρίες επιλέγουν την Φινλανδία, όπως η BASF.
Η Terrafame θα ανοίξει μια μονάδα παραγωγής νικελίου τον επόμενο χρόνο ύψους 240 εκατ ευρώ για 1 εκατ ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι επενδύσεις και οι στόχοι
Ο κατασκευαστής τεχνολογίας αυτοκινήτων Valmet Automotive είναι ένας από τους λίγους φινλανδικούς βιομηχανικούς ομίλους που δραστηριοποιείται στο τελευταίο μέρος της αλυσίδας μπαταριών.
Πέρυσι, άνοιξε ένα εργοστάσιο για να επεκτείνει την παραγωγή τελικών μπαταριών που χρησιμεύει σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο.
Πέρυσι, άνοιξε ένα εργοστάσιο για να επεκτείνει την παραγωγή τελικών μπαταριών που χρησιμεύει σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο.
Η μάνατζερ Nurmi πιστεύει ότι ο τομέας που η Terrafame μπορεί να αφήσει την σφραγίδα της είναι στην παραγωγή "εκτός αυτοκινητόδρομου" – δηλαδή μπαταρίες για οχήματα που χρησιμοποιούνται στις κατασκευές, τη γεωργία και τον εφοδιασμό.
Ορισμένοι παρατηρητές της βιομηχανίας λένε ότι οι παγκόσμιες προμήθειες κοβαλτίου, το πιο ακριβό από τα μεταλλικά στοιχεία της μπαταρίας, έχουν ήδη μειωθεί και δεν θα αυξηθούν για να καλύψουν τη μελλοντική ζήτηση.
ΠΗΓΗ:www.worldenergynews.gr