με τον Διαχειριστή να σκοπεύει να ολοκληρώσει το έργο εντός της διετίας 2023-2024, προκειμένου να ξεκινήσει η πλήρης λειτουργία του το 2025.
Η τέταρτη φάση αφορά στη διασύνδεση της Σαντορίνης, της Μήλου, της Φολεγάνδρου, της Σερίφου, της Σίφνου και της Κύθνου. Αρχικά, ο διαγωνισμός είχε προγραμματιστεί να προκηρυχθεί το επόμενο έτος, 2021, ώστε το έργο να ολοκληρωνόταν έως το 2024, ωστόσο, ο ΑΔΜΗΕ επέλεξε να επισπεύσει την υλοποίησή του κατά τρόπο ώστε έως το 2023, τα εν λόγω νησιά να έχουν διασυνδεθεί με το ηπειρωτικό σύστημα, μέσω Λαυρίου.
Παράλληλα, προβλέπεται έως τα τέλη του έτους να έχει ολοκληρωθεί η τρίτη φάση, που περιλαμβάνει την πόντιση του υποβρύχιου καλωδίου Σύρου- Λαυρίου, ενώ η δεύτερη φάση η οποία αφορά στη διασύνδεση της Πάρου με την Νάξο και της τελευταίας με την Μύκονο, βρίσκεται στην τελική ευθεία, καθώς έχουν ήδη ποντιστεί τα υποβρύχια καλώδια και το μόνο που απομένει είναι η κατασκευή του απαραίτητου υποσταθμού στην Νάξο. Μάλιστα, στις αρχές Απριλίου πραγματοποιήθηκε μ απόλυτη επιτυχία η δοκιμαστική ηλέκτριση των καλωδιακών συνδέσεων της β' φάσης του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ.
Θυμίζουμε ότι αυτό το στάδιο διασύνδεσης περιλαμβάνει και την αναβάθμιση των υφιστάμενων καλωδιακών διασυνδέσεων Λιβαδιού Ευβοίας-Άνδρου και Άνδρου-Τήνου, στην οποία ανάδοχος είναι η Prysmian.
Όσον αφορά στη διασύνδεση της Σκιάθου, μέσω της Εύβοιας, σε ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 56 εκατ. ευρώ, να σημειώσουμ ότι υπεγράφησαν πρόσφατα οι συμβάσεις με τους αναδόχους του έργου. Έτσι, για το μεν τμήμα "Μαντούδι - Σκιάθος" αναδείχτηκε η "Ελληνικά Καλώδια", με τη σύμβαση να ανέρχεται στα 42,8 εκατ. ευρώ, για την δε κατασκευή του υποσταθμού στην Σκιάθο, η ABB, που προσέφερε 9,5 εκατ. ευρώ.
Η διάρκεια υλοποίησης του έργου είναι 20 μήνες και ο στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί στο α' εξάμηνο του 2022. Ο ΑΔΜΗΕ, σε συνεργασία με τις ανάδοχες εταιρείες επιδιώκει την επίσπευση του project, ώστε να περιοριστούν φαινόμενα όχλησης των τοπικών κοινοτήτων κατά τη διάρκεια της κατασκευής, ενώ συζητεί, ακόμη, και τη δυνατότητα προστασίας του υποβρύχιου καλωδίου που θα τοποθετηθεί για όλο το μήκος του των 30 χιλιομέτρων, σε βάθος 400 μέτρων.
Πρέπει να τονίσουμε ότι η διασύνδεση της Σκιάθου θα ενισχύσει την ηλεκτρική τροφοδοσία των Σποράδων από το ηπειρωτικό σύστημα, ιδίως την κρίσιμη εποχή του θέρους, κάτι που θα τερματίσει άπαξ δια παντός τα φαινόμενα των διακοπών που παρατηρούνται στην ηλεκτροδότηση των νησιών.