Εξαιρετικά δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών για τα οικονομικά μεγέθη τους κατά τη φετινή χρονιά.
Η πανδημία του κορωνοϊού που έχει ενεργοποιήσει τα περιοριστικά μέτρα στην αγορά και τις μετακινήσεις έχει ρίξει τις πωλήσεις των καυσίμων κίνησης. Όπως αναφέρουν στο energypress, στελέχη της εμπορίας η τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου και ο Απρίλιος προβλέπονται με μειωμένη ζήτηση κατά 40% σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.
Μέχρι στιγμής ο Μάρτιος δείχνει πτώση της βενζίνης 20% και του ντίζελ κίνησης 8%, ενώ η αυξημένη κατά 22% κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης, λόγω του κρύου, φαίνεται πως περιορίζει τις απώλειες από τα υπόλοιπα υγρά καύσιμα.
Παράγοντες της αγοράς πετρελαιοειδών εκτιμούν πως το δίμηνο Απριλίου – Μαίου η αγορά θα είναι «χάλια», όπως λένε χαρακτηριστικά, βλέποντας βουτιά των πωλήσεων 50%. «Ήδη κάθε μέρα που περνάει είναι και χειρότερη για τα καύσιμα κίνησης», εξηγούν. Αν οι περιορισμοί διαρκέσουν μέχρι και τον Μάιο, τότε η κατάσταση είναι αναστρέψιμη, λέει το καλό σενάριο. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στελέχη των πετρελαϊκών οι καλοκαιρινοί μήνες θα είναι από τους χειρότερους για τον τουρισμό. Κι αυτό καθώς ακόμη και με την υπόθεση πως στην Ελλάδα θα έχει φρενάρει η επέλαση του ιού κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποια θα είναι η κατάσταση στις υπόλοιπες χώρες. Ο Ιούνιος, όπως και να χει, λένε οι ίδιες πηγές, θα είναι ένας χαμένος μήνας για τον τουρισμό.
Με αυτές τις προβλέψεις και την τρέχουσα κατάσταση ο κλάδος κάνει αρνητικές εκτιμήσεις για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου, τα οποία θα χαρακτηριστούν από ζημιές, ενώ συνολικά το 2020 θα είναι μία κακή χρονιά.
Σε αυτό συνηγορούν και οι αρνητικές επιπτώσεις από τα αποθέματα.