του Αδάμ Αδαμόπουλου
Δευ, 11 Νοεμβρίου 2019 - 16:31
Η Δημόσια Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου που κατέθεσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αναρτήθηκε στις 7 Νοεμβρίου και λήγει απόψε το βράδυ, στις 23:00. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει θέματα οργάνωσης και εποπτείας των αγορών ενέργειας, χρονοδιάγραμμα για την έναρξη λειτουργίας των Αγορών Ενέργειας, του ν. 4425/2016 (Α΄179, με την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) να επιφορτίζεται
AddThis Sharing Buttons
με την υποχρέωση να παρακολουθεί την τήρηση του χρονοδιαγράμματος και, σε περίπτωση παραβίασης των προβλεπόμενων σε αυτό προθεσμιών, με απόφασή της, η οποία εκδίδεται εντός είκοσι (20) εργασίμων ημερών από την επομένη της παραβίασης της σχετικής προθεσμίας, να δύναται να επιβάλλει τις κυρώσεις που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία και ιδίως στο άρθρο 36 του ν. 4001/2011 (Α΄ 179), ως ισχύει.
Ακόμη αναφέρεται στην Εναρμόνιση με τον Κανονισμό (ΕΕ) 1227/2011 (REMIT) για την ακεραιότητα και τη διαφάνεια στη χονδρική αγορά ενέργειας που έχει ως στόχο να προάγει τον υγιή ανταγωνισμό στην αγορά ενέργειας και την εύρυθμη λειτουργία αυτής, σύμφωνα με το ισχύον εθνικό και ευρωπαϊκό δίκαιο και να διασφαλίζει την ακεραιότητα και τη διαφάνεια στη χονδρική αγορά ενέργειας, η οποία να περιλαμβάνει τόσο τις αγορές βασικών προϊόντων όσο και τις αγορές χρηματοοικονομικών παραγώγων».
Επίσης, σε ότι αφορά στην Πολιτική Προμηθειών, με Απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, που συγκαλείται εντός μηνός από την έναρξη ισχύος του παρόντος, στην Επιτροπή Ελέγχου που λειτουργεί στη ΔΕΗ δυνάμει του Ν. 4449/2017 (Α΄7) προστίθενται δύο (2) μέλη, που επιλέγονται από κατάλογο προσώπων με αποδεδειγμένη εμπειρία στον τομέα των προμηθειών και είναι ανεξάρτητα από την εταιρεία, κατά την έννοια των διατάξεων του ν. 3016/2002 (Α΄ 110). Η θητεία των μελών είναι τριετής και δύναται να ανανεωθεί μία φορά, ως προς δε τα μέλη ΔΣ, η θητεία παύει με την καθ’ οιονδήποτε τρόπο απώλεια της ιδιότητας του μέλους ΔΣ της ΔΕΗ.
Το Έργο της Επιτροπής, πέραν των οριζόμενων στο άρθρο προβλέπει, μεταξύ άλλων, τον έλεγχο και παρακολούθηση της ορθής εφαρμογής του Κανονισμού Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών σε δειγματοληπτική βάση, την υποβολή ετήσιας αναφοράς προς το Διοικητικό Συμβούλιο σχετικά με την απόδοση της λειτουργίας Προμηθειών της Εταιρείας, βάσει συγκεκριμένων δεικτών, με σκοπό την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας, τη μείωση των συναφών κινδύνων και τη σύνδεση των Προμηθειών με την εταιρική στρατηγική και πολιτικές. Παράλληλα, αναφέρει πως η ανάθεση των συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών της ΔΕΗ Α.Ε. άνω και κάτω των χρηματικών ορίων των Οδηγιών 2014/24 και 2014/25 για τις δημόσιες συμβάσεις, γίνεται σύμφωνα με τον Κανονισμό Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών της εταιρείας, κατά παρέκκλιση από την κείμενη νομοθεσία των δημοσίων συμβάσεων, με την επιφύλαξη των διατάξεων του ενωσιακού δικαίου.
Συμμετοχή του ΙΕΝΕ
Το Ινστιτούτο Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης (ΙΕΝΕ) συμμετείχε με σχόλια στη συγκεκριμένη Δημόσια Διαβούλευση του ΥΠΕΝ.
Μεταξύ άλλων, το ΙΕΝΕ παρατηρεί πως στο άρθρο 19 του υπό διαβούλευση κειμένου γίνεται αναφορά στην Λειτουργική Ενίσχυση Διαφορικής Προσαύξησης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α.. Στις απαιτούμενες προϋποθέσεις θα πρέπει να υπάρξει προσθήκη της κατηγορίας των κυψελών καυσίμων. Επίσης, υπάρχει έλλειψη γενικής αναφοράς σε πλωτές κατασκευές, όπως πλωτές ανεμογεννήτριες και γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος από θαλάσσια κύματα, καθώς και η δημιουργία ενός πιο λεπτομερούς και εις βάθος κανονισμού με μακροχρόνια προοπτική.
Επίσης, στο Άρθρο 16, παρατηρεί το Ινστιτούτο, ο καλύτερος τρόπος για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ είναι να προχωρήσει με το αρχικό σχέδιο, δηλ. την δημιουργία μιας holding company και στη συνέχεια την διάθεση μετοχών στο Χρηματιστήριο Αθηνών μέσω IPO, εισπράττοντας με αυτόν τον τρόπο το μεγαλύτερο δυνατό τίμημα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, με την όλη διαδικασία να είχε ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του επόμενου έτους. Η εισαγωγή μετοχών της ΔΕΠΑ στο ελληνικό χρηματιστήριο θα τονώσει την ελληνική χρηματιστηριακή αγορά και το ίδιο το Χρηματιστήριο Αθηνών, μετά από μια δύσκολη περίοδο όπου το ένα delisting ακολουθούσε το άλλο.
Τέλος, εκθέτοντας τις απόψεις του για το Άρθρο 27, το ΙΕΝΕ σμειώνει πως στην παράγραφο 2 που ενσωματώνει το Άρθρο 134Β του ν. 4001/2011, στην παράγραφο 5 (134Β), αναφέρεται ότι οι ΦΟΣΕΦΗΟ δύναται να συμβάλλονται απευθείας με χρήστες Η/Ο μη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης. Ωστόσο, η σύμβαση μεταξύ χρηστών Η/Ο και ΦΟΣΕΦΗΟ σε ιδιωτικές υποδομές φόρτισης δεν περιγράφεται. Επειδή μια σειρά μελετών εκτιμούν την ενέργεια ζήτησης φόρτισης των οικιακών σημείων φόρτισης ως την πλειονότητα του εγχώριου φορτίου φόρτισης Η/Ο και δεδομένου ότι με την εισαγωγή της τεχνολογίας V2G στο μέλλον οι υπηρεσίες εξισορρόπησης όσον αφορά τους συγκεκριμένους καταναλωτές θα είναι δύο ροών, είναι σαφές ότι η σχέση αυτή πρέπει να αποσαφηνιστεί.
Προτείνεται είτε (α) να επιτρέπεται η παρεμβολή των ΦΕΥΦΗΟ μεταξύ των τελικών καταναλωτών ιδιωτικών (οικιακών) σημείων φόρτισης και των ΦΟΣΕΦΗΟ ώστε να προσφέρουν υπηρεσίες φόρτισης με ανταγωνιστικά τιμολόγια αυτών του οικιακού ηλεκτρικού ρεύματος και ταυτόχρονα να αποζημιώνονται οι καταναλωτές για τις υπηρεσίες εξισορρόπησης που προσφέρουν (εκκαθάριση στο μετρητή του σημείου φόρτισης), είτε (β) να υπογράφεται διμερές συμβόλαιο μεταξύ του ΦΟΣΕΦΗΟ και των ιδιοκτητών ιδιωτικών (οικιακών) σημείων φόρτισης για την αποζημίωση των υπηρεσιών εξισορρόπησης που αυτοί προσφέρουν
ΠΗΓΗ:https://www.energia.gr/article/161350/oloklhronetai-to-vrady-h-dhmosia-diavoyleysh-gia-to-shedio-nomoy-toy-ypen-gia-thn-deh-thn-depa-kai-tis-ape-symmetohh-iene.