Πρόθεση της κυβέρνησης είναι "να προσφέρουμε στους εργολαβικούς εργαζόμενους, που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες των εταιριών, συμβάσεις αορίστου χρόνου" στο πλαίσιο του εταιρικού μετασχηματισμού της ΔΕΠΑ, δήλωσε χθες από τη Βουλή ο ΥΠΕΝ Γ.Σταθάκης.
Στην πράξη, η ερμηνεία της δήλωσης είναι ότι τελικά στα σχήματα που θα προκύψουν από τη διάσπαση της ΔΕΠΑ δεν θα προσληφθούν και οι 200 σημερινοί εργολαβικοί εργαζόμενοι, παρά ένα μέρος τους, προφανώς σε μια προσπάθεια να μην "φουσκώσουν" με πλεονάζον προσωπικό οι εταιρείες που θα προκύψουν.
Επιπρόσθετα στη παραπάνω δήλωση, έρχεται και άλλη μία χθες από τον υπουργό, ότι "παρά τις προσλήψεις που θα γίνουν, θα παραμείνει σταθερό το συνολικό κόστος μισθοδοσίας στις νέες εταιρείες", γεγονός όμως που προκάλεσε ερωτήματα σε εργαζόμενους, καθώς για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να μειωθεί η σημερινή δαπάνη μισθοδοσίας.
Από εκεί και πέρα έγινε γνωστό ότι πριν από περίπου δέκα ημέρες, ξεκίνησε η εκπόνηση των business plan για ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών, τα οποία και πρόκειται να είναι έτοιμα μέσα στο πρώτο 10ημερο του Απριλίου. Στην ουσία μόλις η ΔΕΠΑ κληθεί γύρω στις 7 Απριλίου, δηλαδή ένα μήνα μετά την ψήφιση του νόμου, να λάβει τις οριστικές της αποφάσεις για τη κατανομή του προσωπικού, τότε θα ξεκινήσει και η φάση ολοκλήρωσης των business plan.
Στο ζήτημα των εργαζομένων που μεταβιβάζονται στη ΔΕΠΑ Υποδομών, η διάταξη που προκαλεί αντιδράσεις είναι ότι ναι μεν συνεχίζει να ισχύει το σημερινό καθεστώς, βάσει ατομικών συμβάσεων ή επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης, ωστόσο αυτό θα διαρκέσει μέχρι τη νεότερη τροποποίησή τους πάλι μέσω νέας ατομικής σύμβασης ή νέας ΕΣΣΕ. Στην ουσία, οι εργαζόμενοι φοβούνται ότι οι νέες συμβάσεις θα περιλαμβάνουν εντελώς άλλους όρους από τους σημερινούς.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, το προσωπικό της ΔΕΠΑ Υποδομών θα αποτελείται από τους εργαζόμενους της ΕΔΑ Αττικής, της ΔΕΔΑ και του κλάδου υποδομών της ΔΕΠΑ, που μπορούν φυσικά πριν τη διάσπαση να ενταχθούν σε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, τα οποία θα συνταχθούν από τα ΔΣ κάθε εταιρείας. Ειδικά το προερχόμενο προσωπικό από τη ΔΕΠΑ θα καθοριστεί με απόφαση του Δ.Σ.
Στη περίπτωση της ΔΕΠΑ Εμπορίας, ενόψει και της πώλησης του 50,1%, ορίζεται ότι παρέχεται 3ετή ομπρέλα από απολύσεις, διάστημα εντός του οποίου δεν δύναται να απομακρυνθεί κανείς. Ειδικά για τα περίπου 80 άτομα της ΕΠΑ Αττικής προβλέπεται ότι γι’ αυτά δεν ισχύουν οι προβλέψεις του ν.4354/2015.
Αναφερόμενος στο ιδιοκτησιακό διαχωρισμό δικτύων διανομής φυσικού αερίου, ο κ. Σταθάκης έθεσε εξάμηνο χρονικό ορίζοντα για την ολοκλήρωσή του, και σημείωσε ότι "με αυτόν κλείνει ο κύκλος των αναδιαρθρώσεων στο ιδιοκτησιακό καθεστώς". Επανέλαβε ότι στόχος της κυβερνητικής πολιτικής είναι τα δίκτυα να παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο, σε μικτές εταιρείες, όπου το κράτος διατηρεί το 51%.
"Αυτό θεωρούμε ότι είναι πιο πετυχημένο μοντέλο, κοινός τόπος στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες", ανέφερε χαρακτηριστικά και παρέπεμψε στο εξαιρετικά επιτυχημένο παράδειγμα του ΑΔΜΗΕ, ο οποίος σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα έχει κάνει εξαιρετικά σημαντικά επενδυτικά έργα.
Από τη πλευρά τους οι συνδικαλιστές που παρέστησαν επίσης χθες στη Βουλή, απάντησαν σύμφωνα με πληροφορίες στον υπουργό ότι δεν υπήρχε λόγους να κρατικοποιηθούν οι Υποδομές. Κι αυτό καθώς όπως του επισήμαναν, το ιδιωτικό μάνατζμεντ στις ΕΔΑ και ΕΠΑ Αττικής ήταν αρκετά θετικό, όταν στον αντίποδα, τα προβλήματα του κρατικού μάνατζμεντ με τις γνωστές παθογένειες και στρεβλώσεις, είναι τοις πάσι γνωστά.