Νομοθετική ρύθμιση η οποία θα προβλέπει την παροδική αναστολή λειτουργίας των σημείων των πρατηρίων καυσίμων που εντοπίζονται με «πειραγμένες» αντλίες, πέρα από τις κυρώσεις στις επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται τα πρατήρια και τους υπευθύνους τους, έχει στα σκαριά σύμφωνα με πληροφορίες το υπ. Οικονομίας. Με αυτό τον τρόπο η συγκεκριμένη παρέμβαση θα εισαγάγει ουσιαστικά την τιμωρία και του σημείου, κάτι που σημαίνει πως στο χρονικό διάστημα της αναστολής ο συγκεκριμένος χώρος δεν θα μπορεί να επαναλειτουργήσει ως πρατήριο ούτε από μία νέα επιχείρηση.
Η ρύθμιση αναμένεται να είναι έτοιμη το προσεχές χρονικό διάστημα. Με την τιμωρία του σημείου που θα προβλέπει, στόχος είναι να κλείσει το «παραθυράκι» με τους «αχυράνθρωπους» που χρησιμοποιούν συχνά οι παραβάτες για να παρακάμψουν το κλείσιμο της επιχείρησης που προβλέπει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Κι αυτό παρόλο που η συγκεκριμένη κύρωση έχει αυστηροποιηθεί την τελευταία διετία, αφού με βάση τροπολογία που ψηφίσθηκε τον Αύγουστο του 2016 αν ένα πρατήριο εντοπιστεί με «πειραγμένες» αντλίες τότε όχι μόνο αφαιρείται υποχρεωτικά και οριστικά η άδεια λειτουργίας αλλά δεν επιτρέπεται η χορήγηση νέας άδειας λειτουργίας παρόμοιας επιχείρησης στον παραβάτη, στη σύζυγο και σε συγγενείς του μέχρι β’ βαθμού.
Ωστόσο, αυτό που παρατηρείται ορισμένες φορές είναι να εκδίδεται νέα άδεια λειτουργίας για το πρατήριο σε κάποιον «αχυράνθρωπο», που αν και τυπικά είναι ο νέος ιδιοκτήτης της επιχείρησης, στην πράξη αυτή συνεχίζει να ελέγχεται από τον παραβάτη. Μάλιστα, σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς, με αυτό τον τρόπο πρατήρια με «πειραγμένες» αντλίες ανοίγουν ξανά σε λίγες μόλις μέρες μετά την επιβολή του «λουκέτου». Μία πρακτική που θα εμποδίζει η τιμωρία του σημείου, αφού για τη χρονική περίοδο που θα προβλέπει η ρύθμιση δεν θα μπορεί να επαναλειτουργήσει ο συγκεκριμένος χώρος ως πρατήριο από οποιαδήποτε επιχείρηση.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του υπ. Οικονομίας (η οποία ετοιμάζει τη ρύθμιση) δεν έχει ακόμη καταλήξει στο χρονικό διάστημα της αναστολής. Ωστόσο έχει αποφασίσει πως σε αυτό το διάστημα θα αναρτάται επίσης πινακίδα στο σημείο, που θα αναφέρει πως το «λουκέτο» οφείλεται στο γεγονός ότι εντοπίσθηκαν «πειραγμένες» αντλίες - κατ’ ανάλογο τρόπο με την ένδειξη «κλειστό λόγω φοροδιαφυγής» που μπαίνει σε όσα καταστήματα σφραγίζονται λόγω φορολογικών παραβάσεων. Για την επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία της έχει ήδη ενημερώσει τους φορείς της αγοράς πετρελαιοειδών, η πλειονότητα των οποίων είναι σύμφωνη με την αυστηροποίηση του πλαισίου.
Η κλοπή στην αντλία, ώστε οι καταναλωτές να πληρώνουν για μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων από αυτές που πραγματικά καταλήγουν στο ρεζερβουάρ, θεωρείται από τις πιο διαδεδομένες μορφές παραβατικότητας στην αγορά πετρελαιοειδών. Ενδεικτικό είναι πως, σε έρευνα που είχε διενεργήσει το φθινόπωρο του 2016 το Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε πρατήρια στο λεκανοπέδιο της Αττικής, για λογαριασμό του ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος), είχαν βρεθεί «πειραγμένες» αντλίες βενζίνης στο 14,5% όσων εξετάστηκαν, δηλαδή περίπου σε 1 ανά 6. Σε ανάλογη έρευνα από το ΕΜΠ λίγους μήνες αργότερα στους νομούς Θεσσαλονίκης, Μαγνησίας και Αχαΐας, και πάλι για λογαριασμό του ΣΕΕΠΕ, το ποσοστό αυτό άγγιξε το 10,83