Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε. κ. Γρηγόρης Στεργιούλης, μετά το τέλος της προγραμματισμένης συνάντησης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ανακοίνωσαν δύο σημαντικές δράσεις που αφορούν την ανάταξη των Υποδομών και των Μεταφορών, στη Δυτική Αττική. Δράσεις, οι οποίες, εκτός των άλλων θα συμβάλλουν καθοριστικά στην οδική ανακατασκευή της ευρύτερης περιοχής, μέρος της οποίας επλήγη σοβαρότατα από τις πλημμύρες του περασμένου Νοεμβρίου,
Ειδικότερα, ο κ. Σπίρτζης, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα, του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε κ. Ευστάθιου Τσοτσορού και κ. Γρηγόρη Στεργιούλη ανακοίνωσε τη δωρεά της Εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε. 300 τόνων ασφαλτικών υλικών προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που θα αξιοποιηθεί, για να πραγματοποιηθούν έργα οδοποιίας στις περιοχές της Δ. Αττικής και τις πλημμυροπαθείς περιοχές το δίκτυο των οποίων καταστράφηκε από την πρόσφατη θεομηνία.
Επίσης, γνωστοποιήθηκε από τα δύο μέρη και η συνεργασία για την αναβάθμιση και επανάχρηση της Σιδηροδρομικής Γραμμής ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών)- Ελευσίνα, ένα συγκοινωνιακό έργο μεγάλης σπουδαιότητας για τη Δυτική Αττική, που θα αναβαθμίσει την ποιότητα των επιβατικών μεταφορών και θα ενώσει το κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά με την αστική –βιομηχανική περιοχή του Θριασίου πεδίου.
Για τη συνεργασία των δύο πλευρών, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα Ελληνικά Πετρέλαια, τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, γιατί στο αίτημα που είχαμε για να συνδράμουν στην οδοποιία και στα έργα που πρέπει να γίνουν στις πλημμυροπαθείς περιοχές της Δυτικής Αττικής και γενικότερα σε πλημμυροπαθείς περιοχές, ανταποκρίθηκαν. Δίνουν 300 τόνους ασφαλτικών δωρεάν, για να τα αξιοποιήσει το Υπουργείο και οι Δήμοι, προκειμένου να γίνει το οδικό δίκτυο που έχει καταστραφεί ή που χρειάζεται ανακατασκευή. Αυτό είναι μία σημαντική βοήθεια και θα ήθελα να τους ευχαριστήσω. Δείχνει, και τον κοινωνικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι ελληνικές εταιρείες.
Για τη δεύτερη δράση του υπουργείου με τα ΕΛ-ΠΕ ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε, ότι αφορά «την ολοκλήρωση των μελετών και την υλοποίηση για την ανάταξη και την υποδομή της σιδηροδρομικής γραμμής, από το διυλιστήριο μέχρι και την Ελευσίνα, που θα συνδεθεί με τη βασική σιδηροδρομική γραμμή. Θα απομακρυνθούν οι αγωγοί που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή και θα γίνουν υπόγειοι. Τα ΕΛΠΕ έχουν αναλάβει να κάνουν τις μελέτες ανάταξης της γραμμής και την υλοποίηση της επιδομής των συστημάτων σηματοδότησης-ηλεκτροκίνησης και να τα παραδώσουν στην ΕΡΓΟΣΕ, η οποία στη συνέχεια θα τα υλοποιήσει για να μπορέσει να λειτουργήσει και ο προαστιακός σιδηρόδρομος σ' αυτές τις περιοχές. Επομένως προχωράει και αυτό. Και για τα δύο, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ακόμη, ότι «η προτεραιότητα μας, είναι, να έχουμε, όσο το δυνατόν, εκτεταμένο δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς και είναι ακόμα μεγαλύτερη η χαρά να επεκτείνεται σε περιοχές που ήταν εγκαταλειμμένες για δεκαετίες και για τους κατοίκους και για το περιβάλλον. Η Ελευσίνα, όπως γνωρίζετε, έχει αναλάβει τη διοργάνωση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας για το 2020. Σε αυτό πρέπει να συνδράμουμε όλοι και με καλύτερο σχεδιασμό και με έργα υποδομής που θα μείνουν και θα αναβαθμίσουν και την Ελευσίνα και τη Δυτική Αττική».
Για το που και πως θα διανεμηθεί οι 300 τόνοι ασφαλτικού υλικού, ανέφερε: «Έχει οριστεί μία διαδικασία μεταξύ των ΕΛΠΕ, του Υπουργείου και των δήμων, οι οποίοι θα επικοινωνήσουν στη συνέχεια και έχουν ζητήσει αυτή τη συνδρομή. Γιατί δεν είναι αρμοδιότητα ούτε του Υπουργείου, ούτε των ΕΛΠΕ». Και πρόσθεσε: «Έχει να κάνει με τις ανάγκες του κάθε Δήμου και του κάθε οικισμού που έχει πληγεί. Είναι και η Μάνδρα, η Ελευσίνα, η Νέα Πέραμος, και πολλά κομμάτια του εσωτερικού δικτύου. Ειδικά εκεί πρέπει να γίνουν και δίκτυα όμβριων. Άρα θα έχουμε ανακατασκευή και θα χρειαστεί να έχουμε και ασφαλτικά».
Όπως εξήγησε στη συνέχεια, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών, κ. Θάνος Βούρδας. σε ό,τι αφορά το σιδηροδρομικό έργο, «Σε επίπεδο μελετών, σε επίπεδο φυσικής αποκατάστασης, τα ΕΛ.ΠΕ. ανέλαβαν το κομμάτι της σύνδεσης των δύο διυλιστηρίων με τη διέλευση των δύο αγωγών κάτω από τη σιδηροδρομική γραμμή, την αποκατάσταση της γραμμής και την παράδοσή της με την επιδομή. Και εμείς πια, μόλις ολοκληρωθεί ο κύκλος των μελετών που θα αφορούν το σύνολο, δηλαδή υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, αναλαμβάνουμε, η ΕΡΓΟΣΕ, το επόμενο κομμάτι, σε σχέση με τη χρηματοδότηση της ηλεκτροκίνησης και της σηματοδότησης για να μπορεί να ενταχθεί με πλήρεις κανόνες διαλειτουργικότητας. Κοινούς κανόνες, δηλαδή, με τον προαστιακό, για να μπορεί να ενταχθεί στο συνολικό δίκτυο». Ο κ. Βούρδας ανέφερε επίσης, ότι «η διαδρομή για την οποία συζητάμε είναι η διαδρομή από το ΣΚΑ, το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών μέχρι και την Ελευσίνα. Παράλληλα έχουμε ξεκινήσει τις συζητήσεις και με την τοπική αυτοδιοίκηση, διότι τα ΕΛ.ΠΕ. στις μελέτες που έχουν αναλάβει συμπεριλαμβάνουν και το σύνολο της ανάπλασης του περιβάλλοντος χώρου, καθώς το εύρος της απαλλοτρίωσης πέρα από τη γραμμή, περιλαμβάνει σε πολλά σημεία και 30 μέτρα χώρους κατοχής από την απαλλοτρίωση του ΟΣΕ. Θα αναπλαστεί και ο περιβάλλον χώρος, για αυτό και στο μνημόνιο συνεργασίας που έχει υπογραφεί συμμετέχει και ο δήμος της Ελευσίνας, προκειμένου να διαμορφωθούν οι κοινόχρηστοι χώροι, χώροι ποδηλατοδρόμων παράλληλα με τη σιδηροδρομική γραμμή, αλλά και τα υφιστάμενα κτίρια, καθώς, ένα από αυτά στης Ελευσίνα, γίνεται η έδρα της πολιτιστικής πρωτεύουσας. Τέλος ανέφερε, ότι «Ο προϋπολογισμός των ΕΛ.ΠΕ. σε σχέση με το εκτελούμενο έργο των ανέρχεται στα 27 εκατομμύρια. Το υπολειπόμενο έργο πρέπει πρώτα να οριστικοποιηθούν οι μελέτες, για να μπορέσουμε να δώσουμε και κόστος».
Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια Α. Ε. κ. Γρηγόρης Στεργιούλης ανέφερε τα εξής:
«Ευχαριστώ τον κ. Υπουργό, γιατί είναι σημαντικό να βρίσκεις με κάποιον κοινή γλώσσα για τη δρομολόγηση έργων κοινωνικού χαρακτήρα κα να αισθάνεσαι ότι η προσφορά σου πιάνει τόπο. Για όλους εμάς στην Ελληνικά Πετρέλαια, το Θριάσιο πεδίο αποτελεί το σπίτι μας. Στηρίζουμε και ενισχύουμε διαχρονικά τους Δήμους της Δυτικής Αττικής και την τοπική κοινωνία, γιατί εκεί εδρεύουν οι βιομηχανικές μας εγκαταστάσεις και εκεί διαμένουν πολλοί από τους εργαζόμενους των διυλιστηρίων μας, μαζί με τις οικογένειές τους. Η δράση μας στην περιοχή δεν προκύπτει μέσα από μία θεωρία εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, αλλά βρίσκεται στο DNA της εταιρείας μας.
Τις τραγικές ημέρες του περασμένου Νοεμβρίου, προστρέξαμε άμεσα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από τη φονική θεομηνία με όλα τα μέσα που διαθέταμε. Η καταστροφική πλημμύρα άφησε δυστυχώς πίσω της 23 νεκρούς ,κατεστραμμένες υποδομές, αλλά ανέδειξε και σφάλματα δεκαετιών. Μας άφησε άφωνους αυτή η τραγωδία, γιατί τελικά τα εγκλήματα έχουν παρελθόν, έχουν παρόν και πρέπει επιτέλους να τα αντιμετωπίσουμε, όσο μπορούμε.
Τώρα, χωρίς δεύτερη σκέψη, ο Όμιλος ΕΛΠΕ ανταποκρίνεται στην πρωτοβουλία που ανέλαβε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, για ένα συντεταγμένο πρόγραμμα ολοκληρωμένων παρεμβάσεων. Αποφασίσαμε να διαθέσουμε περισσότερους από 300 τόνους πίσσας, προκειμένου να αποκατασταθούν οι τεράστιες ζημιές που έχουν προκληθεί στο οδικό δίκτυο και στις υποδομές στην Δυτική Αττική. Οι απαιτούμενες εργασίες θα αρχίσουν να υλοποιούνται το προσεχές διάστημα. Οι υποδομές, οι δρόμοι και οι εγκαταστάσεις θα ξαναφτιαχθούν. Όμως, νέα λάθη, αστοχίες, πολεοδομικές παραβάσεις, παραλείψεις ή παρανομίες που μπορεί να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές, δεν συγχωρούνται. Οφείλουμε όλοι, να μην επιτρέψουμε να ξανασυμβεί αυτή η αδιανόητη τραγωδία. Βούληση χρειάζεται και πραγματικό, ανιδιοτελές ενδιαφέρον. Γιατί, η αδιαφορία “κλείνει το μάτι” στη διαφθορά.
Να είστε βέβαιοι ότι τα Ελληνικά Πετρέλαια θα στηρίξουν -με όλες τους τις δυνάμεις- τις πρωτοβουλίες για την αναγέννηση της περιοχής και την ευημερία των κατοίκων της. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η χρηματοδότηση όλων των μελετών για την επαναλειτουργία και την ένταξη στον προαστιακό σιδηρόδρομο της παλιάς γραμμής Αγ. Ανάργυροι –Ελευσίνα, καθώς και των αντίστοιχων μελετών για το σύνολο της ανάπλασης του περιβάλλοντος χώρου και τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου. Η κατασκευή των δύο νέων αγωγών που θα συνδέουν μεταξύ τους τα διυλιστήριά μας, θα κινούνται παράλληλα με τη σιδηροδρομική γραμμή. Με τον τρόπο αυτό, θα σταματήσει σταδιακά η λειτουργία των υφιστάμενων αγωγών, οι οποίοι περνούν κάτω από κατοικημένες περιοχές. Είναι και αυτό ένα δείγμα σοβαρής αντιμετώπισης χρόνιων προβλημάτων, τα οποία χέρι με χέρι, επιχειρήσεις και διοίκηση, πιστεύω ότι μπορούν να δώσουν λύσεις».