Ομίχλη συνεχίζει να επικρατεί σε σχέση με το μέλλον της λιανικής του αερίου και την τύχη της ΔΕΠΑ σε αυτήν, αφού επί της ουσίας η συμφωνία που ανακοινώθηκε την Παρασκευή, παραπέμπει στα όσα θα συνεννοηθούν οι τρεις εμπλεκόμενες εταιρείες, ήτοι Eni, Shell και ΔΕΠΑ. Εντούτοις ακόμη και εάν εισέτι δε γνωρίζουμε τις λεπτομέρειες της διαδικασίας ή το αποτέλεσμα των διαβουλεύσεων, που θα συνεχιστούν, υπάρχουν ορισμένα δεδομένα που δίνουν το περίγραμμα της επόμενης ημέρας για την αγορά.
Ποια είναι αυτά τα δεδομένα;
Καταρχάς ότι η ΔΕΠΑ αποχωρεί από την ΕΠΑ Θεσσαλονίκης Θεσσαλίας και παραμένει στην ΕΠΑ Αττικής.
Δεύτερον ότι η Shell εμφανίζει τάσεις φυγής και πράγματι διαπραγματεύεται (ή έχει συμφωνήσει για) την αποχώρησή της από την ΕΠΑ Αττικής.
Τρίτον ότι οι θεσμοί συμφώνησαν στη λύση που είχε προταθεί για απόκτηση του ελέγχου της ΕΠΑ Αττικής από τη ΔΕΠΑ, υπό την αίρεση της σύμφωνης γνώμης της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Επίσης, ο κ. Σταθάκης έχει διευκρινίσει ότι στην ΕΠΑ Αττικής η ΔΕΠΑ θα έχει παραπάνω μερίδιο και δικαιώματα στη διοίκηση από ό,τι σήμερα που είναι παθητικός μέτοχος πλειοψηφίας.
Η διαδικασία προβλέπει την πρόσληψη διεθνούς οίκου αδιαμφισβήτητου κύρους, ο οποίος θα διενεργήσει την αποτιμήσεις. Οι αποτιμήσεις θα περιλαμβάνουν όχι μόνο την αξία των μετοχών των εταιρειών αλλά και την αποτίμηση του value gap δηλαδή της αξίας που χάνουν οι δύο μέτοχοι μειοψηφίας από την απώλεια του αποκλειστικού δικαιώματος που είχαν και το οποίο καταργείται και στη λιανική από τις αρχές του 2018.
Η ΔΕΠΑ από την πλευρά της καλείται να διαπραγματευτεί την πώληση του μεριδίου της στην ΕΠΑ Θεσσαλονίκης Θεσσαλίας και με τα χρήματα που θα εισπράξει (μείον το value gap) να αποζημιώσει τη Shell, αξιοποιώντας παράλληλα και κάποιο κομμάτι από τα διαθέσιμα ύψους 320 εκ. ευρώ που έχει.
Εδώ να αναφερθεί ότι οι συζητήσεις των τριών εταιρειών βρίσκονται σε εξέλιξη από το καλοκαίρι χωρίς ωστόσο να τελεσφορήσουν. Το αντίθετο μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, η μαξιμαλιστική προσέγγιση της προηγούμενης διοίκησης, είχε μεγαλώσει την απόσταση.
Επίσης κατά πληροφορίες, η πλευρά της ΕΝΙ είχε δείξει διάθεση συμβιβασμού, ωστόσο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Shell δεν μπορούσε να προχωρήσει κανένα σενάριο.
Όλα δείχνουν λοιπόν ότι πλέον η συμφωνία βρίσκεται στην τελική ευθεία, αν και σε αυτήν την τελική ευθεία ακόμη υπάρχουν πολλές εκκρεμότητες προς διευθέτηση…