Εκτός συστήματος πρόκειται να τεθεί για ένα τρίμηνο κατά την Ανοιξη του 2018, ο τερματικός σταθμός του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα.
Η κίνηση θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να "μονταριστεί" η υφιστάμενη εγκατάσταση με την αναβάθμιση των υποδομών της, η οποία και προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί κάπου στα μέσα του 2018. Επελέγη να τεθεί η Ρεβυθούσα εκτός λειτουργίας την Ανοιξη, καθώς τότε η ζήτηση για φυσικό αέριο είναι χαμηλή, και άρα ζήτημα επαρκούς τροφοδοσίας της χώρας δεν πρόκειται να παρουσιαστεί.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΔΕΣΦΑ, η αναβάθμιση των υποδομών της Ρεβυθούσας προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 2018, αλλά αυτό έχει πάντα να κάνει με τις άδειες, διαδικασία πάντα απρόβλεπτη στη χώρα μας.
Ενας από τους λόγους που η εταιρεία συγκεντρώνει τόσο ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον είναι ακριβώς η Ρεβυθούσα, και οι μελλοντικές της αναβαθμίσεις, μετά και τις οποίες η εικόνα της δεν θα έχει καμία σχέση με την σημερινή.
Στόχος είναι η αύξηση της αποθηκευτικής της δυνατότητας, με την ολοκλήρωση της 2ης αναβάθμισης στα τέλη του έτους και την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας, που τοποθετείται στο Μάιο του 2018. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τις νέες διασυνδέσεις (TAP και IGB) θα δώσουν την δυνατότητα στην εγκατάσταση του ΔΕΣΦΑ να λειτουργήσει ως πύλη διαφοροποίησης των πηγών εφοδιασμού ολόκληρης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Ταυτόχρονα, οι μικρής κλίμακας εφαρμογές LNG αποτελούν εξαιρετική λύση για την επέκταση της εγχώριας αγοράς φυσικού αερίου και μπορούν να συνεπικουρήσουν στο σχεδιασμό του ΔΕΣΦΑ για την ανάδειξη του ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου σε κόμβο για την τροφοδοσία της βαλκανικής αγοράς.
Αυτός είναι και ο λόγος που προγραμματίζεται η κατασκευή στη Ρεβυθούσα μιας νέας προβλήτας φόρτωσης LNG μικρής κλίμακας, καθώς και η αναβάθμιση της υπάρχουσας, προκειμένου να μπορεί να δέχεται προς φόρτωση μικρά πλοία χωρητικότητας 1.000-20.000 κ.ε.
Πρόσφατα μάλιστα ο ΔΕΣΦΑ προκήρυξε διαγωνισμό για την εκπόνηση Μελέτης Βασικού Σχεδιασμού για νέες λιμενικές υποδομές φόρτωσης LNG μικρής κλίμακας. Ο στόχος είναι τα έργα να ενισχύσουν σημαντικά τις δυνατότητες μεταφοράς LNG μέσω του οδικού δικτύου και της θάλασσας σε περιοχές εκτός δικτύου, για χρήση από τους βιομηχανικούς καταναλωτές και τα τοπικά δίκτυα διανομής ή στον τομέα των μεταφορών. Στην ουσία ο ΔΕΣΦΑ προσβλέπει στο γεγονός ότι με τα έργα αυτά θα καταστεί εφικτή η φόρτωση τόσο μεγάλων πλοίων, όσο και μικρότερων με LNG, με σκοπό την αναπλήρωση των δεξαμενών αποθήκευσης που βρίσκονται στις παράκτιες περιοχές της ηπειρωτικής χώρας ή στα νησιά.
Οι πρόσθετες δυνατότητες αποθήκευσης που θα προκύψουν από την αναβάθμιση των υποδομών της Ρεβυθούσας εκτιμάται ότι μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά και σε περιόδους αυξημένων αναγκών, όπως για παράδειγμα συνέβη κατά τη διάρκεια του φετινού χειμώνα. Εξάλλου το ζήτημα της ασφάλειας εφοδιασμού της χώρας με φυσικό αέριο απασχολεί έντονα τη ΡΑΕ ενόψει και του επερχόμενου χειμώνα, με τη Ρεβυθούσα να έχει εκ των πραγμάτων κεντρική θέση στους σχετικούς σχεδιασμούς.
Βασικό ζητούμενο είναι το πως θα διασφαλιστεί η άμεση διαθεσιμότητα των πρόσθετων ποσοτήτων αερίου που θα απαιτούνται σε μια τέτοια περίπτωση. Δεδομένου ότι η σημερινή χωρητικότητα της Ρεβυθούσας δεν επαρκεί, προκρίνεται ως λύση η ενοικίαση ενός πλοίου που θα "δέσει" στη Ρεβυθούσα, και όπου θα μπορούν να αποθηκεύονται οι απαιτούμενες ποσότητες LNG.