Σε αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών στη Ρεβυθούσα προχωράει ο ΔΕΣΦΑ

 

Δημήτρης Κοιλάκος

Οι μικρής κλίμακας εφαρμογές LNG αποτελούν εξαιρετική λύση για την επέκταση της εγχώριας αγοράς φυσικού αερίου και μπορούν να συνεπικουρήσουν στο σχεδιασμό του ΔΕΣΦΑ για την ανάδειξη του ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου σε κόμβο για την τροφοδοσία της βαλκανικής αγοράς, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του ΔΕΣΦΑ.

Εξ ου και ο σταθμός της Ρεβυθούσας κατέχει στρατηγικό ρόλο στο σχεδιασμό του ΔΕΣΦΑ, καθώς αποτελεί το μοναδικό πιθανό σημείο τροφοδοσίας τέτοιου είδους εφαρμογών.

Με αυτό το σκεπτικό, ο ΔΕΣΦΑ προγραμματίζει την κατασκευή στη Ρεβυθούσα μιας νέας προβλήτας φόρτωσης LNG μικρής κλίμακας, καθώς και την αναβάθμιση της υπάρχουσας προβλήτας ώστε να μπορεί να δέχεται προς φόρτωση μικρά πλοία χωρητικότητας 1.000-20.000 κ.ε.

Για το σκοπό αυτό, ο ΔΕΣΦΑ προκήρυξε διαγωνισμό για την εκπόνηση Μελέτης Βασικού Σχεδιασμού για νέες λιμενικές υποδομές φόρτωσης LNG μικρής κλίμακας στη Ρεβυθούσα.

Τι θα προσφέρει η αναβάθμιση της Ρεβυθούσας

Σύμφωνα με το σκεπτικό του ΔΕΣΦΑ, τα έργα αυτά θα ενισχύσουν σημαντικά τις δυνατότητες μεταφοράς LNG μέσω του οδικού δικτύου και της θάλασσας σε περιοχές εκτός δικτύου, για χρήση από τους βιομηχανικούς καταναλωτές και τα τοπικά δίκτυα διανομής ή στον τομέα των μεταφορών.

Πέραν όλων των άλλων, ο ΔΕΣΦΑ προσβλέπει στο ότι με τα έργα αυτά θα καταστεί εφικτή η φόρτωση πλοίων που θα μπορούν στη συνέχεια να τροφοδοτούν πλοία στο λιμάνι του Πειραιά.

Επίσης, θα καταστεί εφικτή και η φόρτωση μικρότερων πλοίων LNG, με σκοπό την αναπλήρωση των δεξαμενών αποθήκευσης που βρίσκονται στις παράκτιες περιοχές της ηπειρωτικής χώρας ή στα νησιά.

Οι πρόσθετες δυνατότητες αποθήκευσης που θα προκύψουν από την αναβάθμιση των υποδομών της Ρεβυθούσας εκτιμάται ότι θα μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά και σε περιόδους αυξημένων αναγκών, όπως για παράδειγμα συνέβη κατά τη διάρκεια του φετινού χειμώνα.

Εξάλλου, όπως έγραψε πριν από λίγο καιρό το energypress, το ζήτημα της ασφάλειας εφοδιασμού της χώρας με φυσικό αέριο απασχολεί έντονα τη ΡΑΕ ενόψει και του επερχόμενου χειμώνα, με τη Ρεβυθούσα να έχει εκ των πραγμάτων κεντρική θέση στους σχετικούς σχεδιασμούς.

Βασικό ζητούμενο είναι το πως θα διασφαλιστεί η άμεση διαθεσιμότητα των πρόσθετων ποσοτήτων φυσικού αερίου που θα απαιτούνται σε μια τέτοια περίπτωση. Δεδομένου ότι η σημερινή χωρητικότητα της Ρεβυθούσας δεν επαρκεί, αλλά και του ότι η κατασκευή της τρίτης δεξαμενής καθυστερεί, η λύση που προκρίνεται είναι η ενοικίαση ενός πλοίου, το οποίο θα «δέσει» στη Ρεβυθούσα, στο οποίο θα μπορούν να αποθηκεύονται οι απαιτούμενες ποσότητες LNG.

Ο διαγωνισμός

Το προϋπολογιζόμενο τίμημα για τη μελέτη ανέρχεται στα 490.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ενώ το δικαίωμα προαίρεσης ανέρχεται στο 30% του συμβατικού τιμήματος, δηλαδή κατ' ανώτατο όριο στις 147 χιλ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ.

Ο ΔΕΣΦΑ θέτει ως απαίτηση για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό, ο κάθε διαγωνιζόμενος να έχει προηγούμενη εμπειρία στην επιτυχή ολοκλήρωση αυτοτελώς ή ως μέλος Ένωσης/Κοινοπραξίας/Σύμπραξης με ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής 50% κατά τα τελευταία 8 χρόνια μιας τουλάχιστον σχετικής μελέτης (Basic Engineering Design or FEED) προβλήτας φόρτωσης πλοίων μεταφοράς LNG, που να περιλαμβάνει μελέτη λιμενικών εγκαταστάσεων και των απαραίτητων ηλεκτρομηχανολογικών κρυογενικών εγκαταστάσεων, στα πλαίσια μίας ή περισσοτέρων συμβάσεων.

Ως προς τους όρους χρηματοδότησης και πληρωμής του έργου, σημειώνεται ότι ο ΔΕΣΦΑ συμμετέχει στη Δράση POSEIDON-MED II, η οποία συγχρηματοδοτείται από την ΙΝΕΑ (Innovation and Networks Executive Agency) κατά 50%. Όπως, εξάλλου, σημειώνεται, η σύμβαση που θα υπογραφεί σχετίζεται με έργο χρηματοδοτούμενο από τα Ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ταυτότητα του έργου: 2014-EU-TM-0678-S).

Η διαδικασία του διαγωνισμού είναι ανοικτή και η ελάχιστη απαιτούμενη χρονική διάρκεια ισχύος της προσφοράς είναι οι 8 μήνες.

H προθεσμία παραλαβής των προσφορών από το ΔΕΣΦΑ λήγει στις 11 Σεπτεμβρίου, ημέρα που θα γίνει και η αποσφράγισή τους.

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr