Τη διόρθωση των στρεβλώσεων στο πλαίσιο των ρυθμιζόμενων χρεώσεων θα εισηγηθεί η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) στην κυβέρνηση.
Ταυτόχρονα, η ΡΑΕ κινείται για την εντατικότερη ενημέρωση των καταναλωτών, προκειμένου να γνωρίζουν τις επιλογές που έχουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια.
«Θα παρακολουθήσουμε συστηματικά τη λειτουργία των προμηθευτών για να μην έχουμε φαινόμενα παραπλάνησης των καταναλωτών», είπε ο πρόεδρος της ΡΑΕ, Νίκος Μπουλαξής, μιλώντας χθες στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Ο κ. Μπουλαξής ενημέρωσε τους βουλευτές ότι η ΡΑΕ θα προχωρήσει και στην επανεξέταση του πλαισίου των ρυθμιζόμενων χρεώσεων, κυρίως των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας και του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, προκειμένου, μέσα στο δίμηνο, να καταθέσει την πρότασή της στην κυβέρνηση.
«Θα εισηγηθούμε στην Πολιτεία αλλαγές. Έχουμε εντοπίσει προβλήματα στις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας. Έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Υπάρχουν στρεβλές χρεώσεις. Ο καταναλωτής χρεώνεται όταν υπερβεί ένα όριο με παραπανίσια χρήματα που δεν μπορεί να τα ελέγξει», ανέφερε ο ίδιος.
Σημειώνεται ότι για το θέμα των ΥΚΩ η ΡΑΕ έχει καλέσει σε ακρόαση όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, καθώς διεξάγει σε βάθος έρευνα και ήδη έχει διαπιστώσει στρεβλές χρεώσεις που επιβαρύνουν υπέρμετρα τους καταναλωτές.
Σύντομα σχεδιάζει να προχωρήσει σε αλλαγές στον τρόπο της χρέωσης, όμως το άνοιγμα που θα πρέπει να καλυφθεί από τους καταναλωτές υπολογίζεται σε 600 ως 800 εκατ. ευρώ ετησίως. Όπως είπε ο κ. Μπουλαξής, την περίοδο 2012-2013 λόγω των υψηλών τιμών του πετρελαίου που ξεπερνούσαν τα 100 δολάρια το βαρέλι, το κόστος των ΥΚΩ ανέρχονταν σε περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ.
Σήμερα, με τιμή του πετρελαίου (Μπρεντ) στα 50 δολάρια το βαρέλι, το κόστος υπολογίζεται σε 600 εκατομμύρια ευρώ.
Επίσης, για τη μείωση των ΥΚΩ ο κ. Μπουλαξής σημείωσε ότι θα πρέπει να επιταχυνθεί η διασύνδεση των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα, τονίζοντας ότι η διασύνδεση των Κυκλάδων πρέπει να επεκταθεί σε νησιά όπως η Σαντορίνη, η Μήλος και η Αμοργός.
Υπογράμμισε επίσης ότι η ΡΑΕ θα αξιοποιήσει τις δυνατότητες που της παρέχει ο νόμος να επιβάλει στον ΑΔΜΗΕ την πραγματοποίηση επενδύσεων για τις διασυνδέσεις των νησιών ή να προχωρήσει η ίδια η ΡΑΕ σε διαγωνισμό για την ανάθεση σε τρίτους των απαραίτητων έργων.