Μπορεί ο ΔΕΣΦΑ να ανακοίνωσε την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος ύψους 25,121 εκατ. ευρώ με σημαντικότερο ορόσημο την πρόοδο της κατασκευής της 2ης αναβάθμισης της Ρεβυθούσας αλλά και την ολοκλήρωση των μετρητικών σταθμών για τη σύνδεση των σταθμών της Θίσβης, της Protergia και της Korinthos Power, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του Energypress, η ΡΑΕ έχει ζητήσει από το διαχειριστή επιπλέον στοιχεία σε σχέση με την πρόοδο των επενδυτικών του δραστηριοτήτων.
Συγκεκριμένα, ο ΔΕΣΦΑ κλήθηκε χθες από την ανεξάρτητη αρχή, ώστε να εξεταστούν ζητήματα σχετικά με τις υποδομές του συστήματος, σε συνέχεια και της πρόσφατης κρίσης ενεργειακού εφοδιασμού.
Κεντρικό ζήτημα κατά τη χθεσινή ακρόαση, ήταν το θέμα της 3η δεξαμενής της Ρεβυθούσας καθώς σύμφωνα με το Ρυθμιστή, καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου. Μάλιστα με βάση την τελευταία ενημέρωση, η 3η δεξαμενή φαίνεται ότι δεν θα είναι έτοιμη ούτε τον επόμενο χειμώνα.
Από την πλευρά του ο ΔΕΣΦΑ υποστηρίζει ότι υπήρξαν διάφορα προβλήματα στην τεχνική λύση που έχει επιλεγεί, γεγονός που έπαιξε καθοριστικό ρόλο για τις καθυστερήσεις.
Μεταξύ άλλων, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εξετάζεται και εάν υπάρχουν ευθύνες του εργολάβου για την καθυστέρηση καθώς και εαν υπάρχουν ρήτρες που θα μπορούσαν να ενεργοποιηθούν.
Επίσης αντικείμενο της εξέτασης της ΡΑΕ είναι και το τελικό κόστος του έργου, με δεδομένο ότι αυτό αντικατοπτρίζεται στις ταρίφες χρήσης του δικτύου που αποφασίζονται, με βάση την περιουσιακή βάση και την απόδοση των επενδύσεων του διαχειριστή.
Τα νέα έργα
Πάντως από την πλευρά του ο ΔΕΣΦΑ ανακοίνωσε μια σειρά από έργα των οποίων την εκτέλεση δρομολογεί. Συγκεκριμένα:
- Εκπονήθηκε και ολοκληρώθηκε ο βασικός σχεδιασμός του σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων στη Ρεβυθούσα και συντάσσονται τα τεύχη για τη δημοπράτηση κατασκευής του έργου
- Ολοκληρώθηκε η τεχνική μελέτη εφικτότητας και εκτίμησης κόστους για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων μικρής κλίμακας ΥΦΑ και συντάσσεται το αντικείμενο υπηρεσιών για το βασικό σχεδιασμό της νέας προβλήματας στη Ρεβυθούσα για μικρά πλοία μεταφοράς ΥΦΑ
- Ξεκίνησε η κατάρτιση των τευχών δημοπράτησης των μελετών για την εγκατάσταση σταθμού συμπίεσης του εξατμιζόμενου ΥΦΑ με σκοπό των μηδενισμό των εκπομπών ΦΑ
- Προκηρύχθηκε ο διεθνής διαγωνσιμός για τη μελέτη FEED για το μετρητικό σταθμό της Νέας Μεσημβρίας για τη διασύνδεση με τον αγωγό TAP
Σημειώνεται ότι για τα παραπάνω έργω εγκρίθηκαν οι προτάσεις για συγχρηματοδότηση από το επιχειρησιακό πρόγραμμα ανταγωνιστικότητας επιχειρηματικότητας και καινοτομίας, που σημαίνει ότι τα έργα αυτά δε θα επιβαρύνουν τα τιμολόγια του ΕΣΦΑ.