Κατά τη διάρκεια της σημερινής σύσκεψης της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσης διαπιστώθηκε ότι το προβλημα θα παραμείνει μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου, εξαιτίας της καθυστέρησης φόρτωσης του πλοίου.
Την ώρα που τα αποθέματα της Ρεβυθούσας εκτιμάται ότι μπορεί να έχουν εξαντληθεί μέχρι το Σάββατο, μέχρι σήμερα το μεσημέρι το πλοίο δεν είχε μπει στο λιμάνι, ενώ από τη στιγμή που φορτώνει θέλει 4 μέρες.
Ως εκ τούτου, ο συναγερμός παραμένει και κρίνεται απαραίτητο να γίνει συγκράτηση της κατανάλωσης, όμως τα διαθέσιμα εργαλεία που μπορεί να εφαρμοστούν είναι περιορισμένα.
Σε αυτά τα πλαίσια, αποφασίστηκε να δουλέψουν με πετρέλαιο οι μονάδες αερίου που έχουν αυτή τη δυνατότητα άμεσα.
Επίσης, δεν γίνονται εξαγωγές λόγω υψηλής ΟΤΣ, αλλά ακόμη δεν υπάρχουν σημαντικές εισαγωγές.
Την ίδια ώρα, δεδομένης της κατάστασης στα υδροηλεκτρικά, η ΔΕΗ θέλει να αποφύγει να βάλει νερά.
Σημειώνεται ότι το πλοίο που είναι τώρα στο Αλγέρι είναι το ίδιο που είναι προγραμματισμένο να έρθει στις 30 του μήνα, οπότε υπάρχει θέμα καθυστέρησης και του επόμενου φορτίου.
Νωρίτερα το energypress έγραφε:
Ανησυχία έχει προκαλέσει στους επιτελείς της ΡΑΕ και των εμπλεκόμενων φορέων το γεγονός ότι το καράβι που επρόκειτο να φορτώσει σήμερα LNG από το Αλγέρι για να το φέρει το Σάββατο 21 του μηνός στη Ρεβυθούσα δεν κατάφερε τελικά σήμερα να φορτώσει καθώς το λιμάνι είναι κλειστό.
Αυτό σημαίνει ότι το Σάββατο θα έχουμε εξάντληση του διαθέσιμου LNG στη Ρεβυθούσα και συνεπώς το σύστημα θα πρέπει να λειτουργήσει με τις υπόλοιπες εναλλακτικές δυνατότητες. Σημαντικό ρόλο θα παίξει η κατάσταση στην οποία θα βρεθούν οι ΑΠΕ και κυρίως τα αιολικά τα οποία, εάν υπάρχει αέρας, δίνουν μεγάλη ανάσα στην ηλεκτροδότηση.
Σήμερα πάντως αναμένεται νέα σύσκεψη της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσης για να εκτιμηθεί η κατάσταση και να προσδιοριστούν πιθανά μέτρα.
Εν τω μεταξύ συνεχίζεται κανονικά η επιφυλακή σε επίπεδο 2 και την άλλη εβδομάδα, καθώς η εκτίμηση που έχουν οι αρμόδιες αρχές είναι ότι το σύστημα θα βρίσκεται «στο κόκκινο» και την εβδομάδα 22 έως 30 Ιανουαρίου.
Το σύστημα δουλεύει στο φουλ για να καλυφθούν οι ανάγκες, με αποτέλεσμα όποιο φορτίο LNG φτάνει στη Ρεβυθούσα να εξαντλείται με ταχείς ρυθμούς, στα όρια πάντα των δυνατοτήτων αεριοποίησης που έχει ο μοναδικός Τερματικός Σταθμός.