Yπό όρους, όπως η ασφάλεια εφοδιασμού και η εδαφική συνοχή, επιτρέπει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, την κρατική παρέμβαση στον καθορισμό της τιμής του φυσικού αερίου, όπως ανακοίνωσε με σημερινή του απόφαση.
Όπως μεταδίδει το ΚΥΠΕ, τέτοιοι όροι, σύμφωνα με το ΔΕΚ, "αποτελούν σκοπούς γενικού συμφέροντος οι οποίοι μπορούν να δικαιολογήσουν κρατική παρέμβαση στον καθορισμό της τιμής παροχής φυσικού αερίου". Διευκρινίζει όμως ότι μόνιμος προκαθορισμός των τιμολογίων σε εθνική κλίμακα, επιβαλλόμενος μόνον σε ορισμένες επιχειρήσεις στον τομέα του φυσικού αερίου, "θα μπορούσε να αποδειχθεί ότι εισάγει διακρίσεις και βαίνει πέραν του αναγκαίου μέτρου".
Η Association nationale des opérateurs détaillants en énergie (ANODE - ένωση παρόχων ενέργειας στη Γαλλία) αμφισβητεί την παρέμβαση των γαλλικών Αρχών στην τιμή παροχής του φυσικού αερίου, οι οποίες επιβάλουν στην GDF-Suez, καθώς και σε τοπικές επιχειρήσεις διανομής και στην Total Energie Gaz, την υποχρέωση να προσφέρουν το φυσικό αέριο βάσει προκαθορισμένων (κατ’ ανώτατο όριο) τιμολογίων σε ορισμένες κατηγορίες καταναλωτών.
Η ANODE προσέφυγε στο γαλλικό Conseil d’État (Συμβούλιο της Επικρατείας), το οποίο στη συνέχεια υπέβαλε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο το ερώτημα κατά πόσον ο προκαθορισμός των τιμολογίων φυσικού αερίου στη Γαλλία συνιστά τέτοιο εμπόδιο και, σε καταφατική περίπτωση, κατά πόσον το εμπόδιο αυτό είναι δικαιολογημένο.
Το Δικαστήριο απαντά ότι για να είναι σύννομη η κρατική παρέμβαση, το κράτος πρέπει να διασφαλίζει ότι η ίδια η παρέμβαση 1) επιδιώκει σκοπό γενικού οικονομικού συμφέροντος, 2) είναι σύμφωνη προς την αρχή της αναλογικότητας και 3) προβλέπει υποχρεώσεις παροχής υπηρεσιών κοινής ωφελείας σαφώς καθορισμένες, διαφανείς, αμερόληπτες και επαληθεύσιμες, διασφαλίζοντας συγχρόνως ισότιμη πρόσβαση των επιχειρήσεων φυσικού αερίου της Ένωσης στους καταναλωτές.
Το γαλλικό "Conseil d’État", τώρα θα πρέπει επίσης να εξακριβώσει κατά πόσον η μέθοδος παρεμβάσεως επί των τιμών δεν βαίνει πέραν αυτού που είναι αναγκαίο προς επίτευξη των επιδιωκόμενων σκοπών γενικού οικονομικού συμφέροντος και κατά πόσον δεν υφίστανται άλλα ηπιότερα πρόσφορα μέτρα. Τέλος, πρέπει να εξακριβωθεί κατά πόσον μια τέτοια ρύθμιση, που φαίνεται να ευνοεί με τον ίδιο τρόπο τους οικιακούς πελάτες και τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, τηρεί την επιταγή της αναλογικότητας και επιβάλλεται σε όλους τους παρόχους φυσικού αερίου.