Η διαδικασία αναμένεται να «αποδείξει» την οικονομική βιωσιμότητα του project. Η πρόεδρος της εταιρίας που διαχειρίζεται τον αγωγό τόνισε πως ενδιαφέρον συμμετοχής εκδήλωσαν εταιρείες οι οποίες δεν συμμετείχαν στην πρώτη φάση της διαδικασίας.
Στο τέλος Οκτωβρίου 2016 προσδιορίζει η διοίκηση της εταιρείας του αγωγού φυσικού αερίου IGB (Ελληνοβουλγαρικός) τη δεύτερη φάση του market test, στο πλαίσιο του οποίου οι ενδιαφερόμενοι χρήστες θα καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές για τη δέσμευση χωρητικότητας του αγωγού.
Αυτό προκύπτει από χθεσινές δηλώσεις της προέδρου της εταιρείας ICGB (Interconnector Greece Bulgaria) Theodora Georgieva στο πρακτορείο Reuters.
Το στέλεχος της εταιρείας δικαιολόγησε την καθυστέρηση για την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας στο γεγονός ότι στη δεύτερη και αποφασιστική για το μέλλον του έργου φάση του market test έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής και εταιρείες οι οποίες δεν συμμετείχαν στην πρώτη φάση του, όταν κατατέθηκαν μη δεσμευτικές προσφορές.
Σημειώνεται ότι η διαδικασία του market test, που θα αποδείξει την οικονομική βιωσιμότητα του αγωγού, είναι απαραίτητη προκειμένου ο αγωγός αυτός να εξαιρεθεί από τις ρυθμίσεις των ενεργειακών οδηγιών που καθιστούν υποχρεωτική την πρόσβαση τρίτων χρηστών στη χωρητικότητά του.
Στο πρώτο test πριν από δύο χρόνια το ενδιαφέρον ήταν ιδιαίτερα περιορισμένο (δέσμευση περίπου 1 δισ. κυβ. μέτρων τον χρόνο). Το test επαναλήφθηκε τον Δεκέμβριο του 2015 και στην αρχική του φάση, που ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο, μη δεσμευτικό ενδιαφέρον εκδήλωσαν εννέα εταιρείες για μεταφορά 4,3 δισ. κυβικών μέτρων αερίου σε κανονική ροή από την Ελλάδα προς τη Βουλγαρία και περίπου για 1 δισ. κ.μ. αερίου σε σταθερή ανάστροφη ροή, από τη Βουλγαρία προς Ελλάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Gastrade του ομίλου Κοπελούζου εκδήλωσε ενδιαφέρον για 2 δισ. κ.μ., η κρατική βουλγαρική Bulgargaz για 1 δισ. κ.μ. μέσω του αγωγού ΤΑΡ, η ΔΕΠΑ 200 εκατ. κ.μ., η ιταλική Edison 200 εκατ. κ.μ., η αζέρικη Socar περίπου 250 εκατ. κ.μ., ενώ παρουσιάστηκαν η βρετανική Noble Clean Fuels και η αυστριακή OMV.
Μέτοχοι της εταιρείας του αγωγού είναι κατά 50% η βουλγαρική ΒΕΗ και κατά 50% η ελληνοϊταλική Poseidon, στην οποία συμμετέχουν με ίδια ποσοστά η ελληνική ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison. Ο αγωγός μήκους 182 χιλιομέτρων θα συνδέει τα δίκτυα Ελλάδας και Βουλγαρίας στα σημεία Κομοτηνή και Στάρα Ζαγκόρα, ενώ θα συνδέεται και με τον αγωγό ΤΑΡ.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 220 εκατομμύρια ευρώ.