Motor Oil: Μετά το ρεκόρ του 2015, καλά σημάδια και για το 2016

 

 

Το 2015 αναδείχθηκε σε έτος ρεκόρ για τον όμιλο της Motor Oil που είδε σε ιστορικά υψηλά τους όγκους πωλήσεων αλλά και την κερδοφορία της. Όπως σημείωσε χθες η διοίκηση παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα στους αναλυτές, οι επιδόσεις οφείλονται στο πολύ καλό περιβάλλον της αγοράς με τη MOH να υπεραποδίδει, όπως το συνηθίζει άλλωστε, ως προς τα μέσα περιθώρια διύλισης για την αγορά της Μεσογείου. Η πολύ καλή λειτουργία του διυλιστηρίου βοηθήθηκε και από την αφθονία προσφοράς αργού, που έφερε πολλές επιλογές και μεγάλη ευελιξία. 

Κινητήριος μοχλός των πωλήσεων παρέμειναν οι εξαγωγές, ωστόσο και οι εσωτερικές πωλήσεις κατέγραψαν αξιοσημείωτη άνοδο, και παρά την πτώση του τρίτου τριμήνου λόγω των capital controls, βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο της τελευταίας τετραετίας. Όπως όλα δείχνουν λοιπόν η στρατηγική του ομίλου να επικεντρωθεί στην εγχώρια αγορά στις ελεγχόμενες πωλήσεις στο δικό της δίκτυο μέσω των θυγατρικών της,  αρχίζει να αποδίδει. 

Τώρα ως προς τις προοπτικές, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 μπορεί να καταγράφεται συγκριτικά ασθενέστερη ζήτηση σε σχέση με τις αρχές του 2015, ωστόσο τα επίπεδα παραμένουν πολύ καλά. Η ζήτηση είναι ισχυρή, όχι αυξημένη, αλλά μέχρι τώρα οι πωλήσεις πάνε καλά, σημείωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Πέτρος Τζαννετάκης. Παράλληλα και σε επίπεδο προμήθειας η αγορά παραμένει θετική, με τις εκπτώσεις που παρέχονται από προμηθευτές στο αργό να συνεχίζουν να προσφέρονται. 

Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης και η άποψη της διοίκησης ότι το ύψος του τρέχοντος δανεισμού θεωρείται ικανοποιητικό και επομένως δε θα επιδιωχθεί περαιτέρω μείωση της μόχλευσης. Σημειώνεται ότι οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις του ομίλου για το 2016 είναι ελαφρώς αυξημένες στα 55 εκατ. ευρώ (από 26 εκατ. το 2015), ωστόσο δεν περιλαμβάνουν κάποιο μεγάλο πρότζεκτ παρά μόνο επεμβάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας του διυλιστηρίου κυρίως σε επίπεδο logistics. Παράλληλα στο τελικό στάδιο των συζητήσεων βρίσκεται η αναχρηματοδότηση του πρώτου εκ των δύο δανείων που λήγει το Μάιο.

Τέλος η ΜΟΗ ακόμη δεν έχει πλήρη εικόνα για την προοπτική προμήθειας ιρανικού αργού, αφού προσώρας δεν έχουν ανοίξει τα κανάλια πληρωμής για τις Ευρωπαϊκές εταιρείες. 

(Χ. Φλουδόπουλος, capital.gr, 16/3/2016)

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr