ΕΛΠΕ: Διπλασιάστηκαν οι εξαγωγές το διάστημα 2008-2015

 

 

Η διασφάλιση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας των διυλιστηρίων του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων και η επέκταση του επενδυτικού προγράμματος σε νέους τομείς περιλαμβάνονται στο στρατηγικό σχεδιασμό της διοίκησης σύμφωνα με τις επισημάνσεις του προέδρου των ΕΛΠΕ, Στάθη Τσοτσορού στο συνέδριο του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

"Η διατήρηση των δεικτών ανταγωνιστικότητας των ΕΛΠΕ στο 25% των πλέον ανταγωνιστικών διυλιστηρίων, αποτελεί για την εταιρεία πρωταρχικό στόχο και βασική υποχρέωση προς τους μετόχους της", τόνισε συγκεκριμένα ο πρόεδρος των ΕΛΠΕ. Ο κ. Τσοτσορός μίλησε ακόμη για ενίσχυση των επενδυτικών σχεδίων και εντατικοποίηση των δράσεων στον τομέα της έρευνας και εξόρυξης υδρογονανθράκων (upstream), στην εκμετάλλευση και ανάπτυξη παραγωγικών μονάδων και δικτύων φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού καθώς και στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την εξοικονόμηση και τα δίκτυα.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, αναφερόμενος στα οικονομικά αποτελέσματα ο πρόεδρος των ΕΛΠΕ εκτίμησε ότι η λειτουργική κερδοφορία στο τέλος του έτους θα ξεπεράσει τα 750 εκατ. ευρώ, "σύμφωνα με συντηρητικούς υπολογισμούς που βασίζονται στα ιδιαίτερα κερδοφόρα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, που θα ανακοινωθούν αύριο, καθώς επίσης και στη συνεχιζόμενη υψηλή κερδοφορία και κατά το δίμηνο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου". Σημείωσε επίσης ότι μετά από μια διετία ζημιογόνων αποτελεσμάτων (-269 εκατ. ευρώ το 2013 και -365 εκατ. ευρώ το 2014), ο όμιλος επανήλθε στην κερδοφορία το 2015, σημειώνοντας μάλιστα ιστορικά υψηλά λειτουργικά αποτελέσματα 9μήνου.

Ο κ. Τσοτσορός επεσήμανε ακόμη ότι υπό την πίεση των συνεπειών της κρίσης που είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της εγχώριας κατανάλωσης πετρελαιοειδών σχεδόν κατά 40%, ο όμιλος των ΕΛΠΕ διπλασίασε τον όγκο των εξαγωγών του μεταξύ 2008 και 2015. Προειδοποίησε ωστόσο ότι ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στη Μεσόγειο, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα εκτός ΕΕ διυλιστήρια δεν επιβαρύνονται με το κόστος συμμόρφωσης με τις ποιοτικές προδιαγραφές των προϊόντων και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις , θέτει τα ευρωπαϊκά και τα ελληνικά διυλιστήρια σε μειονεκτική ανταγωνιστική θέση, με τη δυσμενή προοπτική η θέση αυτή να χειροτερεύσει στο άμεσο μέλλον.

 

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr