Βολές Κατά της Κομισιόν για το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων Από Μία Από τις Μεγαλύτερες Συλλογικές Ναυτιλιακές Οργανώσεις

 

Βολές Κατά της Κομισιόν για το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων Από Μία Από τις Μεγαλύτερες Συλλογικές Ναυτιλιακές Οργανώσεις
 energia.gr
 Δευ, 5 Οκτωβρίου 2020 - 14:15

Σφοδρή ήταν η αντίδραση μίας από τις μεγαλύτερες συλλογικές ναυτιλιακές οργανώσεις κατά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την απόφασή της να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας εκπομπών ρύπων (EU ETS)

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ" και ο δημοσιογράφος Λάμπρος Καραγεώργος, η BIMCO, εκφράζει τη διαφωνία της για την παραπάνω κίνηση της Κομισιόν, αλλά και την ανησυχία της ότι μία τέτοια εξέλιξη θα εμποδίσει την παγκόσμια δράση για τη μείωση των εκπομπών CO2.

Η παρέμβαση της BIMCO, που συντάσσεται με την European Community Shipowner's Associtions (ΕCSA) και το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS), δυναμώνει το «μέτωπο» των ναυτιλιακών οργανώσεων που στέκονται απέναντι στην απόφαση της Ε.Ε. να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας ρύπων στο πλαίσιο της «πράσινης» στρατηγικής της.

Εάν η Ε.Ε. εφαρμόσει ένα περιφερειακό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS) η ναυτιλία κινδυνεύει να πληγεί από πολλαπλά συστήματα εμπορίας εκπομπών, τα οποία θα κάνουν ένα παγκόσμιο μέτρο, βασιζόμενο στην αγορά (Market-Based Measure - ΜΒΜ), πολύ πιο δύσκολο να επιτευχθεί, επεσήμανε ο γενικός γραμματέας της BIMCO, David Loosley.

Η BIMCO εκπροσωπεί πάνω από 1.900 μέλη από 120 χώρες που αντιπροσωπεύουν περίπου το 59% της παγκόσμιας ναυτιλιακής μεταφορικής ικανότητας και ως εκ τούτου η παρέμβασή της έχει ιδιαίτερη αξία. Με την ανακοίνωσή της καλεί την Ε.Ε. να συνεργαστεί με τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) για να θεσπίσει ένα παγκόσμιο μέτρο βασισμένο στην αγορά, όταν θα υπάρχει η απαιτούμενη τεχνολογία, η οποία θα διασφαλίσει ότι η βιομηχανία θα λειτουργεί σε ίσους όρους ανταγωνισμού.

Η τοποθέτηση αυτή της ναυτιλιακής οργάνωσης λαμβάνει υπόψη τα προβλήματα που δημιούργησε η απόφαση της Ε.Ε. να εισάγει το EU ETS στην αεροπορική βιομηχανία. Όπως επισημαίνει η BIMCO, όταν η Ε.Ε. προσπάθησε το 2012 να επιβάλει μονομερώς το Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων σε αεροπορικές εταιρείες που πετούν εντός ή εκτός Ε.Ε., αντιμετώπισε έντονη αντίθεση από μεγάλες χώρες, όπως η Κίνα, η Ινδία και οι ΗΠΑ.

Όπως υπογραμμίζει ένα ανάλογο περιφερειακό ETS για τη ναυτιλία που επιβάλλεται από την Ε.Ε. θα μπορούσε να οδηγήσει σε παρόμοιες καταστάσεις. Δεδομένου και του διεθνούς γεωπολιτικού σκηνικού που κυριαρχεί το τρέχον έτος, ο κ. Loosley εκτιμά ότι είναι πολύ πιθανό μια ανάλογη απόφαση της Κομισιόν για ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS να προκαλέσει αντίποινα από τους διεθνείς εμπορικούς εταίρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η διεθνής ναυτιλιακή οργάνωση επανέρχεται και στη μελέτη της European Community Shipowner's Associtions (ΕCSA) και του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS) που παρουσιάζει τις επιπτώσεις της εφαρμογής του EU ETS, όχι μόνο στον ναυτιλιακό, αλλά και στον αεροπορικό κλάδο, η οποία αποκαλύπτει ότι η συμπερίληψη των αεροπορικών πτήσεων δεν οδήγησε σε μείωση των εκπομπών στον τομέα των αερομεταφορών. Στην πραγματικότητα, οι εκπομπές από πτήσεις που καλύπτονται από το EU ETS έχουν αυξηθεί κατά 26% σε σύγκριση με το 2012, σύμφωνα με τη μελέτη.

Απουσία κινήτρων

Για την BIMCO ένα ακόμη μειονέκτημα της ένταξης της ναυτιλίας στο ETS είναι ότι δεν παρέχει κίνητρα στους πλοιοκτήτες να επενδύσουν σε τεχνολογίες μείωσης της χρήσης του άνθρακα.

Όταν χτίζεται ένα πλοίο, κανείς δεν γνωρίζει πόσο συχνά θα «πιάνει» λιμάνια της Ε.Ε. κατά τη διάρκεια της 25ετούς ζωής του. Αυτό καθιστά αδύνατο να υπολογιστεί πότε θα έχει αποσβεστεί μια επένδυση που θα γίνει στο πλοίο σε τεχνολογία μείωσης των εκπομπών άνθρακα. Η συνέπεια είναι ότι ένα περιφερειακό ETS δεν θα αλλάξει τον τρόπο κατασκευής των πλοίων, αλλά θα λειτουργεί απλώς ως ένας φόρος που τελικά θα επιβαρύνει τους καταναλωτές, λέει ο κ. Loosley.

ΠΗΓΗ:https://www.energia.gr/article/171118/voles-kata-ths-komision-gia-to-systhma-emporias-rypon-apo-mia-apo-tis-megalyteres-syllogikes-naytiliakes-organoseis

Η BIMCO ολοκληρώνει την παρέμβασή της επισημαίνοντας ότι θα συζητούσε την υιοθέτηση ενός μέτρου που βασίζεται στην αγορά όταν υπάρχουν βιώσιμες τεχνολογικές λύσεις που διατίθενται στο εμπόριο για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Μέχρις ότου συμβεί αυτό η BIMCO υποστηρίζει τη δημιουργία ενός Διεθνούς Ταμείου Θαλάσσιας Έρευνας για την προώθηση της καινοτομίας και των τεχνολογιών που η ναυτιλιακή βιομηχανία χρειάζεται προκειμένου να επιτύχει να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 50% μέχρι το 2050. Το ταμείο αυτό θα χρηματοδοτείται από μία υποχρεωτική συνεισφορά στα καύσιμα που «καίνε» σήμερα τα πλοία. 

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr